• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۸
  • شناسه خبر: 18247

۳۰ درصد مرغداران از چرخه تولید خارج شدند

پیام ملّت-رئیس اتحادیه مرغداران استان زنجان گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از مرغداران غیر فعال و از چرخه تولید خارج شده اند و دیگر اقدام به جوجه ریزی نمی کنند.

جعفر محمدی حصاری در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: مرغداران به علت پایین بودن قیمت مصوب مرغ در استان و پایین تر بودن این قیمت نسبت به قیمت تمام شده مرغ متضرر شده و برخی از آنها غیرفعال شده و دیگر اقدام به جوجه ریزی نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه نمی توان به واسطه احکام دولتی نسبت به قیمت گذاری کالایی به ضرر تولیدکننده اقدام کرد ادامه داد: هیچ کس طالب تحمیل هیچ باری بر مردم نیست اما چنانچه امروز کمک و حمایتی از تولیدکنندگان صورت نگیرد چه بسا که در ماه ها و روزهای آتی شاهد مشکلات بزرگتری باشیم.

رئیس اتحادیه مرغداران استان زنجان افزود: از مردم و مسئولان درخواست می شود که به سربازان خط مقدم تولید کمک کنند چراکه سیاست قیمت گذاری باید صحیح اعمال شود به گونه ای که هم تولید کننده و هم مصرف کننده در آن در نظر گرفته شوند.

محمدی حصاری با بیان اینکه قیمت گذاری ها نباید به گونه ای باشد که مردم به زیان تولید کننده محصولی را مصرف کنند چراکه این کار به لحاظ شرعی نیز مشکلاتی خواهد داشت عنوان کرد: مجمع نمایندگان باید موضوع را در صحن مجلس مطرح کنند.

وی ادامه داد: کمیسیون کشاورزی موظف به حمایت از سیستم کشاورزی کشور است و باید نسبت به نحوه قیمت گذاری مرغ یا سایر کالاها، نهاده ها و عوامل تولید توجیه باشد و از طریق نمایندگان نسبت به اصلاح قیمت مرغ مجاب شوند.

رئیس اتحادیه مرغداران استان زنجان ورود کمیسیون کشاورزی را به موضوع اصلاح قیمت مرغ ضروری دانست و تصریح کرد: مشکل گفته شده باید از طریق نمایندگان استان در صحن مجلس مطرح شود و از بانک مرکزی در خصوص واردات نهاده ها و از گمرک در خصوص تسریع در امور ترخیص و توزیع منابع از بنادر جهت دسترسی سریع تر واحدهای مرغداری به این نهاده ها مطالبه گری صورت گیرد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست