• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۱۱
  • شناسه خبر: 18634

تفکیک زباله در مبدا راهی برای سامان دهی زباله گردها !

پیام ملّت- رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان از وجود ۲ ترانشه (گودال) در محل دفن زباله ها در شهر زنجان خبر داد و گفت: این ترانشه ها جوابگوی نیاز فعلی پسماندهای بیمارستانی هستند.

شهرام فرح بخشیان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: ظرفیت ترانس ها متناسب با ظرفیت مورد نیاز جهت دفن پسماندهای بیمارستانی است اما در صورتی که نیازی بیشتر احساس شود در مورد ترانشه ها اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی به میزان تولید زباله های شهری اشاره و عنوان کرد: به طور میانگین در شهر زنجان ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن زباله شهری به صورت روزانه تولید می شود که از این میان ۷ تا ۸ تن زباله بیمارستانی وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان از واگذاری تفکیک زباله در مبدا به پیمانکار خبر داد و گفت: زنجان به ۳ منطقه تقسیم بندی شده و تفکیک زباله در مبدا برای هر منطقه به یک پیمانکاران واگذار شده است.‏

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیمانکار کار اتوکلاو یا بی خطرسازی زباله های بیمارستانی را انجام می دهند ادامه داد: زباله های بیمارستانی توسط پیمانکاری که مجوزهای لازم را از مراجع ذی صلاح اخذ کرده است جمع آوری و سپس بی خطرسازی و اتوکلاو می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: اهتمام می شود که دفن زباله ها در این شهرستان به واسطه ایجاد ترانشه ها و عملیات آهک زنی که صورت می گیرد کاملاً بهداشتی، اصولی و استاندارد انجام می شود.

فرح بخشیان در پاسخ به سوال خبرنگار «پیام ملّت» در مورد چگونگی ساماندهی زباله گردها در این استان گفت: واگذاری تفکیک زباله از مبدا به پیمانکاران با هدف ساماندهی زباله گردها صورت گرفته البته نیاز است که فاکتور هایی در قراردادهای منعقد شده با پیمانکاران لحاظ شود تا از تعدد و تکثر زباله گردها جلوگیری شود./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست