• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۹-۲۷
  • شناسه خبر: 36098

صدور بیش از ۶ هزار فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی تا پایان سال در زنجان/ سند دار کردن خانه های روستایی از مهاجرت روستائیان جلوگیری می کند

تاکنون ۶ هزار و ۸۰۰ فقره پرونده به اداره ثبت اسناد و املاک جهت صدور سند مالکیت ارسال شده که پیش بینی می شود تا پایان سال این میزان محقق شود.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا خواجه ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره ثبت اسناد و املاک در سال جاری توانسته ۴ هزار و ۴۳۵ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر کند.

خواجه ای گفت: طبق برنامه ریزی به عمل آمده، مقرر شده بود که در سال جاری، ۴ هزار و ۴۰۰ فقره سند مالکیت در سطح استان زنجان صادر شود که این میزان در طول ۹ ماه تحقق یافت .

وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۸۰۰ فقره پرونده به اداره ثبت اسناد و املاک جهت صدور سند مالکیت ارسال شده که پیش بینی می شود تا پایان سال این میزان محقق شود و نشانگر این است که نسبت به برنامه پیش بینی شده، رشد ۱۵۰ درصدی داشته ایم .

خواجه ای با بیان اینکه مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها به روستاها، افزایش بهای خانه های روستایی، ارائه تسهیلات بانکی به روستائیان، حل اختلافات آنها و روان سازی کوچه ها و معبرهای روستایی از دستاوردهای مهم این طرح است گفت: سند دار کردن خانه های روستایی از مهاجرت روستائیان جلوگیری می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان افزود: اقدامات زیربنایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای تثبیت مالکیت معنوی و قانونی اماکن روستایی انجام می‌شود و در همین راستا همکاری مناسبی با ثبت اسناد و املاک وجود دارد.

خواجه ای با بیان اینکه، تاکنون ۷۷ هزار و ۵۷۶ فقره سند روستایی و ۸ هزار و ۸۹۵ فقره سند شهری در استان صادر شده که این مهم موجب برقراری عدالت اجتماعی شده است گفت: استان زنجان در زمینه صدور سند رتبه برتر کشوری را داراست به طوری که میانگین صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان به میزان ۸۳/۷ درصد بوده، در حالی که این میزان در سطح کشور ۶۶/۴ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست