• تاریخ: ۱۳۹۴-۱۱-۰۴
  • شناسه خبر: 823

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان:نامزدهای انتخابات مجلس قانون گذار به قانون پایبند باشند

پیام ملت – رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: انتظار می رود کسانی که می خواهند در جایگاه قانون گذار باشند خودشان نیز باید در تمام مراحل انتخابات پایبند به قانون باشند تا آنچه که بیان می کنند تاثیر گذاری ب ...

پیام ملت رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: انتظار می رود کسانی که می خواهند در جایگاه قانون گذار باشند خودشان نیز باید در تمام مراحل انتخابات پایبند به قانون باشند تا آنچه که بیان می کنند تاثیر گذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.
حسین میرزاپور در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت با اشاره به اینکه بیش از ۹ هزار نیروی سامان دهی شده در شبکه نظارت شورای نگهبان استان زنجان وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به حساسیت انتخابات پیش رو ۳ هزار و ۵۰۰ ناظر بر سلامت برگزاری انتخابات نظارت می کنند که بسته به تراکم جمعیت در هر شعبه ۳ تا ۷ ناظر برای هر صندوق در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به رهنمودهای رهبری که فرمودند شورای نگهبان و عوامل نظارتی آن بایستی همانند بسیج همواره آماده باشند، خاطر نشان کرد: در راستای تحقق این امر و با توجه به وظایف ناظرین، آموزش های عمومی نظیر قانون انتخابات، آشنایی با فضای سیاسی و آموزش های تخصصی با توجه به رده نظارتی اعم از هیئت نظارت، سر ناظر، ناظر مسئول و ناظر شعبه در غیر از ایام انتخابات برای اعضاء برگزار می شود.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان ابراز کرد: با توجه به اینکه در سال ۸۸ بحث انتخابات رایانه ای مطرح شد و به جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری به لحاظ آمادگی همیشگی نیروها، آموزش رایانه عوامل نظارتی در آن مقطع آغاز گردید و بیش از ۲ هزار نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه ای آموزش های تخصصی را گذراندند.
وی تصریح کرد: هم اکنون جذب نیرو به جهت آمادگی برای برگزاری انتخابات رایانه ای منوط به داشتن مدرک رایانه، آموزش های عمومی در خصوص رایانه و شناخت از رایانه می باشد تا عوامل نظارتی آمادگی برای برگزاری هر نوع انتخاباتی نظیر انتخابات رایانه ای داشته باشند.
میرزاپور با بیان اینکه در مجلس نهم بحث انتخابات رایانه ای در برخی حوزه ها مطرح شد، گفت: به جهت داشتن آمادگی دفتر استانی و شهرستان های استان زنجان و علی رغم نداشتن شرایط اعلامی که شهرستان حوزه فرعی نداشته باشد انتخاب رایانه ای در ابهر و خرمدره اجرایی شد که هدف از آن داشتن تجربه برگزاری انتخابات رایانه ای بود که به عنوان یک سرمایه در استان وجود دارد.
وی در رابطه با تخلفات انتخاباتی عنوان کرد: وظیفه اصلی برخورد با تخلفات انتخاباتی بر عهده هیئت های اجرایی است و در صورتی که موردی مشاهده شود ابتدا به صورت شفاهی و در صورتی که اقدام به برطرف کردن مشکل مورد نظر نکنند به صورت مکتوب  تذکر داده شده و  در مراحل بعدی طبق قانون برخورد می شود.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان تاکید کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس با توجه به قانون جمهوری اسلامی ایران ثبت نام کردند و  این انتظار  را دارند که مسئولین برگزاری انتخابات فضای عدالتی برای تبلیغات و امور مرتبط با انتخابات ایجاد کنند و همچنین مر قانون را اجرا و بی طرفی کامل خود را در خصوص داوطلبین داشته باشند.
وی در خصوص تبلیغات زود هنگام و برخی تخلفات انتخاباتی عنوان کرد: هر تبلیغی که زمینه تخریب، تشویش اذهان عمومی و تضییع حقوق دیگر داوطلبین را به دنبال داشته باشد در بررسی صلاحیت ها اعمال می شود.
میرزاپور با بیان اینکه فضای مجازی توسط هیئت اجرایی و مراکز امنیتی و اطلاعاتی رصد می شود، تصریح کرد: متاسفانه تعریف خاصی در چار چوب قوانین، مجازات و کنترل شبکه های مجازی نشده و این نگران کننده است چرا که در مواردی که بحث یارگیری و طرح برنامه ها مطرح می شود گاها به سمت تخریب می روند و در صورت تذکر عنوان می کنند که شخص دیگری از نامشان سوء استفاده کرده است.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان با تاکید بر سلامت هیئت اجرایی و نظارت استان، گفت: در راستای برگزاری انتخابات سالم، در دورترین روستاهای استان نیز ناظر حضور خواهد داشت و تلاش بر این است که ناظران جزو سالم ترین، معقول ترین و قابل قبول ترین افراد منطقه که امین مردم هستند، باشند و در عین داشتن استقلال کامل هیچ وابستگی به احزاب و جریانات سیاسی نداشته و تا کنون در هیچ یک از ستادهای انتخاباتی حضور نداشته باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست