• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۰-۱۳
  • شناسه خبر: 3246

اشتغال مهم‌ترین مسئله کشور است

پیام ملت– رئیس‌جمهوری گفت: در میان همه مسائلی که حائز اهمیت است، به نظر من اشتغال مهم‌ترین مسئله کشور است. بی‌کاری می‌تواند معضل بسیار بزرگی برای جامعه و کشور ما باشد؛ بسیار نگران‌کننده است که در داخل خانه یک یا دو ...

پیام ملترئیس‌جمهوری گفت: در میان همه مسائلی که حائز اهمیت است، به نظر من اشتغال مهم‌ترین مسئله کشور است. بی‌کاری می‌تواند معضل بسیار بزرگی برای جامعه و کشور indexما باشد؛ بسیار نگران‌کننده است که در داخل خانه یک یا دو یا حتی بیشتر جوان بی‌کار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در یک گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی، افزود: در دو سال گذشته آمار نسبتا مناسبی برای اشتغال داریم، کل شاغلان ما در سال ٩٢ حدود ٢١‌میلیون‌و ٣٠٠ هزار بوده و بعد از آن به‌تدریج در دو سال گذشته شرایط اشتغال ما شرایط بهتری شده است .در دو سال گذشته تقریبا ٧٠٠ هزار شغل داشتیم و امروز ٢٣ میلیون شاغل داریم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم اشتغال را افزایش دهیم، همه قوا باید دست‌به‌دست هم دهند و علت اصلی اینکه می‌گوییم سرمایه‌گذاری خارجی باید انجام شود، این است که بحث اشتغال مطرح است و برای ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه هستیم.
انتقاد از سخت‌گیری برای شبکه‌های اجتماعی
رئيس‌جمهوری، فضای مجازی را یکی از راه‌های ایجاد اشتغال دانست و عنوان کرد: مردم می‌توانند شغل‌های مناسب داشته باشند. در یک سال گذشته صدهزار شغل در آی‌تی‌سی و فناوری اطلاعات به وجود آمده است؛ برای این کار ما باید فضای مجازی مناسبی داشته باشیم و باندها و پهنای باندهای ما مناسب باشد. برای شبکه‌های اجتماعی باید سخت‌گیری‌ها را کم کنیم؛ مردم امروز زندگی‌شان تقریبا کم‌کم با شبکه‌های اجتماعی است، ارتباطشان شغلشان و بسیاری از اشتغال‌ها در همین زمینه است و در این بین اگر فردی اخلال در جذب سرمایه ایجاد کند به بازار کار صدمه زده است، حتی اگر قوای دیگر همکاری کمتری داشته باشند صدمه زده می‌شود.

روحانی افزود: صادرات غیرنفتی و نفتی ما افزایش پیدا کرده بود و در سه ماهه اول، شاهد رشد بودیم.

وی خاطر نشان ساخت: مرکز آمار اعلام کرد که میزان رشد حدود ٤,٥ در سه ماهه اول بود و انتظار داشتیم که بیشتر باشد و رشد شش‌ماه امسال بانک مرکزی ٧.٤ است.

رئیس جمهوری تاکید کرد: در شرایط منطقه‌ای و به‌خصوص کشورهای دیگری که در کنار ما هستند، پیش‌بینی بانک جهانی برای امسال رشد بالای شش‌درصد است، یعنی ٦.٦ پیش‌بینی شده است.
نتیجه برجام به نفع همه است
وی با بیان اینکه تا چند روز آینده به ٢٧ دی ماه سالروز اجرای برجام می‌رسیم، عنوان کرد: در تعهداتی که در برابر برجام داریم، آخرین قسمت آن در سالروز برجام نهایی می‌شود، در فردو بخشی از تعهدات را داریم که هنوز انجام نشده و در حال انجام است؛ چون قول ما یک‌ساله است و تا ٢٧ دی ماه امسال اجرائی می‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: امیدوارم طرف مقابل ما نیز به همه تعهدات خودشان در برجام عمل کنند و ما شاهد یک رونق اقتصادی در همه کشورها به‌خصوص آنهایی که در برجام با هم تعامل داشتیم، باشیم. نتیجه برجام به نفع همه است و نتیجه برد- برد است و امیدوارم همه شاهد این نتیجه باشیم.
به غلط ایران‌هراسی را به کرسی نشانده بودند
حسن روحانی گفت: «متأسفانه به غلط ایران‌هراسی را بر کرسی نشانده بودند و ایران را تهدید همه دنیا و منطقه کرده بودند و در سازمان ملل و شورای امنیت تصویب کرده بودند که تحریم ایران بر مبنای این است که علیه صلح و امنیت جهانی کار می‌کند، اما امروز دنیا معتقد است که ایران نقش سازنده در جهان و منطقه دارد. ایران امروز نقش مؤثر در جهان دارد».

وی افزود: «آثار برجام کاملا روشن است و دو دو تا چهارتاست و هر کسی محاسبه کند، آثار برجام و توافقاتی که داشتیم را می‌بیند. در گذشته فعالیت هسته‌ای ما به عنوان فعالیت غیرقانونی و خلاف مصوبات سازمان ملل تلقی می‌شد، ولی امروز کمک به ایران در بخش هسته‌ای مطرح است؛ کشورهای مختلفی از اروپا و روسیه و غیره در فناوری هسته‌ای و ساخت سوخت برای رآکتور و در سایر بخش‌های هسته‌ای به ما کمک می‌کنند و این باعث رشد هسته‌ای کشور است».

رئیس‌جمهور ادامه داد: در مسئله یمن و سوریه راه‌حل نهایی را دیپلماسی می‌دانیم. ما در سوریه به ملت و ارتش سوریه کمک کردیم تا در مقابل تروریسم بایستند و آنها را شکست دهند.

منبع: روزنامه شرق

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست