• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۰
  • شناسه خبر: 13866

بیش از ۱۴۰هزار ماسک روزانه در زنجان تولید می شود/ مشارکت ۹۸ درصدی کسبه در “طرح فاصله گذاری اجتماعی”

پیام ملّت-مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بالغ بر ۱۴۰ هزار ماسک روزانه در زنجان تولید می شود گفت: اولویت نخست، تامین ماسک مورد نیاز مراکز بهداشتی و ارائه دهنده خدمات درمانی است. محمد ...

پیام ملّت-مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بالغ بر ۱۴۰ هزار ماسک روزانه در زنجان تولید می شود گفت: اولویت نخست، تامین ماسک مورد نیاز مراکز بهداشتی و ارائه دهنده خدمات درمانی است.

محمد قربانلو در گفت و گو با خبرنگار”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملت” اظهار کرد: همه تولیدات ماسک ها به شرکت تعاونی داروسازان تحویل داده می شود تا شرکت های مذکور میزان ماسک موافقت شده را بر اساس حواله و نامه ای که معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی صادر می کند ،میان بیمارستان ها یا نهادهای متقاضی دیگر توزیع کند.

وی با بیان اینکه پس از اعلام مرتفع شدن نیاز ماسکی مراکز خدمات درمانی مازاد ماسک ها میان داروخانه های استان توزیع می شود افزود: داروخانه ها نیز این کالای بهداشتی مهم را در اختیار هم استانی ها قرار می دهند.

مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در کنار ماسک های بهداشتی، ماسک های صنعتی نیز توسط برخی از واحدهای صنعتی در حال تولید است، تصریح کرد: لازم به ذکر است که این ماسک ها در اختیار مراکز بهداشتی قرار نمی گیرد بلکه مستقیما توسط برخی از کسبه همچون فروشندگان صنایع پزشکی و ارتوپدی در اختیار خریداران قرار داده می شود.

قربانلو ادامه داد: این مقدار ماسک تامین شده جوابگوی نیاز مراکز خدمات بهداشتی درمانی است اما این درحالی است که این مقدار ماسک پاسخگوی نیاز روزانه مردم نخواهد بود.

وی در خصوص روند پیشرفت تولید ماسک در استان خاطرنشان کرد: در تاریخ یک اسفند ماه هیچ تولید ماسکی در استان نبود و میزان تولید ماسک صفر بوده است، اما هم اینک پس از گذشت یک ماه، یک واحد کاملا صنعتی به همراه واحدی دیگر با همکاری مرکز آموزش فنی حرفه‌ای و جمعیت هلال احمر در حال تولید روزانه ماسک هستند.

مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار داشت: گفتنی است که از محل اعتبارات وزارت صنعت، معدن و تجارت تعداد ۱۰۰ هزار ماسک سه لایه و ۲۶ هزار ماسک N95 به صورت رایگان در اختیار مراکز خدمات درمانی بهداشتی قرار داده شده است.

قربانلو با بیان اینکه تعداد ۲ واحد صنعتی اقدام به توزیع ماسک رایگان در میان واحدهای نانوایان، شهرداری ها و پویش های مردمی گندزدایی کرده است، افزود: این اقدام برای رفع نیاز واحدهای فوق به این کالای مهم و در راستای مبارزه با بیماری ویروسی کرونا صورت گرفته است.

وی در خصوص واحدهای صنفی متخلف استان زنجان عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۵۵ واحد صنفی متخلف پلمپ شده اند. کماکان بازرسی ها در راستای رصد و پایش فعالیت اصناف با همکاری نیروی انتظامی ادامه دارد.

مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از کسبه همچنان مجوز فعالیت ندارند، ادامه داد: این در حالی است که همه واحدهای صنعتی در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.

قربانلو با بیان اینکه به برخی از اصناف الزام شده بود که حتی در تاریخ ۱ فروردین ماه نیز به فعالیت بپردازند، افزود: بیش از ۹۸ درصد از اصناف دارای پروانه صنفی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مشارکت و همکاری های لازم را داشتند.

وی اظهار داشت: برخی از اصناف که فاقد پروانه صنفی بودند همچنان به فعالیت خود ادامه دادند اما با برخورد شدید نیروی انتظامی و بازرسی اتاق اصناف مواجه و پلمپ شدند. واحدهای گفته شده تا زمان دریافت مجوز همچنان پلمپ خواهند بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست