• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۰
  • شناسه خبر: 13888

مدیریت بحران استان زنجان:بارش های اخیر در زنجان خسارت سیلابی نداشته است/ خسارت تگرگ روز گذشته ارزیابی می شود

پیام ملّت– مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به این که طی چند روز اخیر شاهد بارش های مناسب در استان بودیم گفت: خوشبختانه این بارش ها موجب ایجاد خسارت سیلابی در استان نشد. صفی الله کرامتی در گفت و گو با خبرن ...

پیام ملّت– مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به این که طی چند روز اخیر شاهد بارش های مناسب در استان بودیم گفت: خوشبختانه این بارش ها موجب ایجاد خسارت سیلابی در استان نشد.

صفی الله کرامتی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به این که جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با حضور اعضای ستاد استانی و فرمانداران شهرستان ها به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست دکتر حقیقی استاندار محترم عصر روز دوشنبه برگزار شد اظهار داشت: بارندگی در استان از روز دوشنبه آغاز شده در همین راستا اعلام آماده باش به همه اعضای ستاد استانی، شهرستانی و دهیاران انجام گرفته است تا در صورت بروز حادثه اعضای ستاد هماهنگی‌ها لازم را برای حل مشکل داشته باشند.

وی با بیان این که طی روزهای اخیر بارش های متناوب و خوبی را استان دریافت کرد افزود: خوشبختانه هیچ گونه سیلابی در استان گزارش نشد.

کرامتی با اشاره به این که طی عصر روز گذشته در برخی از نقاط استان بارش تگرگ را شاهد بودیم تصریح کرد: مدت زمان بارش تگرگ بسیار کم بود اما ممکن است خسارتی را برای محصولات سر درختی داشته باشد در همین راستا ارزیابان در منطقه حضور یافتند تا برآورد خسارت احتمالی تگرگ را بررسی نمایند.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان همچنین به سرمای بهاره ای که امروز صبح استان تجربه کرد اشاره کرد و گفت: این سرما دو درجه زیر صفر بود که امیدواریم آنچنان اثر خسارتی بر محصولات باغی نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: سرمازدگی محصولات باغی در همان روز قابل تشخیص نیست، زمان می برد تا خود را نشان دهد به همین دلیل با سازمان جهاد کشاورزی نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است تا کارشناسان طی فردا به ارزیابی خسارت بپردازند.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان خاطر نشان کرد: بهترین راهکار استفاده از بخاری های دمنده در سطح باغات است از سویی دیگر سوزاندن کاه و کلش و سرشاخه های هرس شده نیز می تواند موثر در پیشگیری از سرمازدگی باشد.

وی گفت: از تمام دامداران و کشاورزان درخواست می شود در روزهایی که استان بارش باران را دریافت می کند، جهت کاهش هر چه بیشتر خسارات از قرارگیری در مسیل ها، حاشیه رودخانه ها و کوهپایه ها اکیدا خودداری کنند تا شاهد وقوع حوادث نباشند./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست