• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۰
  • شناسه خبر: 13862

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان: ضبط ۸۲۳۹ کیلوگرم فرآورده های خام دامی

پیام ملّت-مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در اجرای طرح پایش و تشدید نظارت نوروزی بر واحدهای عرضه،فروش، کشتارگاه هاو مراکز بسته بندی فرآورده های خام دامی و رستوران های استان زنجان، ۸ هزار و ۲۳۹ کیلوگرم فرآورده های خام د ...

پیام ملّت-مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در اجرای طرح پایش و تشدید نظارت نوروزی بر واحدهای عرضه،فروش، کشتارگاه هاو مراکز بسته بندی فرآورده های خام دامی و رستوران های استان زنجان، ۸ هزار و ۲۳۹ کیلوگرم فرآورده های خام دامی ضبط شد.

محمدباقر حاج کاظمی در گفت و گو با خبرنگار “پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت” اظهار کرد: از تاریخ ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ماه۱۳۹۹ از میان تعداد یک هزار و ۳۲۲ مرکز عرضه، فروش بسته بندی فرآورده های خام دامی، کشتارگاه و رستوران ها تعداد یک هزار و ۲۵۰ مورد بازدید و بازرسی صورت گرفت.

وی افزود: بدنبال یک هزار و ۹۵ بازدیدهای به عمل آمده از ۸۸۰ مرکز عرضه، فروش فرآورده های خام دامی تعداد ۳ مورد از مراکز عرضه، فروش فرآورده های خام دامی به دادگاه مواد غذایی و تعداد ۳ مورد به دادگاه تعزیرات ارجاع داده شد و ۲ هزار و ۱۸۲ کیلوگرم فرآورده های خام دامی از میان این مراکز ضبط شد.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه پس از ۳۸ بازدید به عمل آمده از ۱۵ کشتارگاه و مراکز بسته بندی فرآورده خام دامی موجود یک مورد از این مراکز تعطیل شد افزود: در این بازدید مقدار ۸۷۳ کیلوگرم فرآورده های خام دامی نیز ضبط شد.

حاج کاظمی اظهار داشت: پس از ۱۱۷ بازدید از ۴۲۷ رستوران موجود مقدار ۵ هزار و ۱۸۴ کیلوگرم فرآورده های خام دامی ضبط شد.

وی با بیان اینکه در بازدید های صورت گرفته در تاریخ فوق تعداد ۸۵ مورد نمونه برداری از فرآورده های خام دامی انجام شد و ادامه داد: همچنین با ۱۲۰ مورد خودروی عرضه کننده فرآورده های خام دامی غیر مجاز برخورد شد.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد ۹ اکیپ بازرسی در هر روز در طول طرح در کل منطقه تحت پوشش انجام وظیفه کردند، عنوان کرد: گفتنی است که حجم کاری انجام شده برحسب نفر ساعت در طول طرح در مجموع ۳ هزار و ۳۰۴ بوده است.

حاج کاظمی ادامه داد: از شهروندان درخواست می شود که مواد خام تهیه شده را از مراکز مجاز خریداری و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای آن و همچنین آرم دامپزشکی دقت کنند.

وی عنوان کرد: حوزه دامپزشکی حلقه‌ای از مدافعان سلامت جامعه محسوب می‌شود زیرا بهداشت فرآورده های خام دامی ارتباط مستقیمی با بهداشت جوامع انسانی دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست