• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۲-۲۷
  • شناسه خبر: 23094

امتحانات پایه های نهم و دوازدهم حضوری برگزار می شود/ ۷۰ درصد ۸۰ ساله ها واکسینه شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال حدود ۱۴ هزار نفر مشمول این مرحله هستند که مشخصات آنان در شبکه بهداشت وجود دارد، به تدریج تماس گرفته یا پیامک ارسال می‌شود و نیازی به نوبت گیری حضو ...

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» دکتر پرویز قزلباش در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران افزود: اگر تا یک هفته بعد از اعلام واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال، این گروه پیامک را دریافت نکردند و یا با آنان تماس گرفته نشد، می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی salamat.gov.ir با اعلام مشخصات، کد ملی و شماره تماس، ثبت‌نام کنند تا  مراحل بعدی کار انجام گیرد.

وی اضافه کرد: از جمعیت حدود ۱۸ هزار نفری سالمندان بالای ۸۰ سال استان حدود ۱۲ هزار نفر معادل ۷۰ درصد در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند و توصیه بر این است افرادی که مراجعه نکردند، از فرصت ایجاد شده استفاده و نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.
 
این مسوول ادامه داد: اگر فردی مبتلا به کرونا شده و از مدت آن ۶ ماه گذشته (اثبات ابتلا با آزمایش) می‌تواند واکسن دریافت کند.

به گفته وی، اگر فردی نمی‌داند که مبتلا شده، توصیه می‌شود مثل فردی که کرونا نگرفته عمل شود و واکسن خود را دریافت کند، البته در آینده ممکن است کسانی که مبتلا به کرونا شدند یک دوز واکسن را تزریق کنند.

قزلباش درخصوص نحوه برگزاری حضوری امتحانات پایانی پایه های نهم و دوازدهم نیز خاطرنشان کرد: براساس مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با  ویروس کرونا، امتحانات این گروه ها به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

این مسوول در خصوص وضعیت کنونی ویروس کرونا در استان نیز خاطرنشان کرد: روند بیماری در بخش سرپایی نسبت به هفته گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته و بستری ها نیز بر همین روال  بوده، اما تدریجی است./ایرنا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست