• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۳-۰۱
  • شناسه خبر: 23161

منزوی،غزل را احیا کرد

دبیر نخستین جشنواره دوسالانه حسین منزوی گفت: اعتبار یک جشنواره به میزان جایزه و یا تعداد شرکت کنندگان آن نیست، بلکه مهم این است، اثری به جشنواره ارسال شود که ماندگار شود.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» اسماعیل امینی در نشست با خبرنگاران رسانه های زنجان افزود: در برگزاری جشنواره غزل منزوی نیز باید اقدامی صورت گیرد که زنجان به عنوان قطب غزل شناخته شود، چراکه منزوی در زمانی که غزل اصلا مقبولیت نداشت، آن را احیا کرد.

Adel Aliniya's review of مجموعه اشعار حسین منزوی

امینی به مباحث مطرح شده پیرامون افزایش سقف جایزه غزل ادبی منزوی نیز اشاره کرد و گفت: اگر جشنواره اعتبار داشته باشد قطعا افراد مشتاق به حضور خواهند بود و به جایزه توجه نخواهند کرد.
دبیر نخستین جشنواره دوسالانه حسین منزوی درباره داوری نیز گفت: برای هر سه حوزه همکاری ۳ داور کافی است و در نهایت ۹ داور را برای جشنواره در نظر خواهیم گرفت، اما اسامی داوران تا زمان اعلام نامزدها مشخص نخواهد شد.
جلالی نیز در این جلسه ضمن اشاره به جایگاه تاثیرگذار منزوی در غزل گفت: منزوی آیینه غزل معاصر و مجری آن بود از منزوی شدن آن جلوگیری کرد.
وی درباره تبلیغات جانبی جشنواره از قبیل رسانه ملی و سایر رسانه‌ها نیز گفت: در صورتی که جشنواره خوب معرفی شود هم شرکت کننده مشتاق به حضور خواهد بود و هم رسانه ها به این سمت سوق پیدا خواهند کرد که آن را پوشش خبری دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم ضمن ارائه توضیحاتی درباره روند برگزاری جشنواره بیان کرد: امیدواریم این برنامه در خور شان منزوی که جایگاه والایی در غزل داشت برگزار شود.
محمدربیع احمدخانی ضمن اشاره به قرارگیری برگزاری جشنواره در شرایط کرونایی و مشکلاتی که شرکت کنندگان در ارسال آثار خود داشتند، گفت: به همین خاطر بنای تمدید زمان ارسال آثار را داریم تا علاقه مندان با فراغ بال در این برنامه ادبی شرکت کنند.
رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم آخرین آمار شرکت کنندگان در جشنواره دوسالانه حسین منزوی را ارائه کرد و گفت: از ۲۸ استان کشور و چند کشور خارجی به این جشنواره اثر ارسال شده است.
جعفر محمدی با اشاره به اینکه بیشترین اثر از استان تهران به دبیرخانه رسیده است، گفت: در بحث کتاب ترکی یک اثر، کتاب فارسی ۳۱ اثر، شعر ترکی ۷ اثر، شعر فارسی ۱۳۲ اثر و در بخش پژوهشی نیز ۱۲ اثر به جشنواره رسیده است.
وی با درخواست علاقه‌مندان برای تمدید مهلت شرکت در جشنواره درخواست تمدید مهلت دو هفته ای ارسال َآثار را کرد.
گفتنی است، از جمله مصوبات این جلسه تمدید دو هفته ای ارسال آثار به جشنواره، انتخاب ۹ داور برای سه بخش جشنواره (هر بخش ۳ داور) و تعیین سقف جوایز بود که طبق توافق اعضای شورای سیاست گذاری جوایز جشنواره معلوم شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست