• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۳-۱۱
  • شناسه خبر: 23247

اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در ۳ فاز در زنجان

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: ظرح توسعه مشاغل خانگی در ۳ فاز پیش‌بینی شده که فاز اول، شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است.

کامران جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی، پایگاه ملت» گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های اشتغال حمایتی ذیل برنامه اشتغال فراگیر وزارت کار است که با هدف ایجاد اشتغال پایدار و به‌ منظور کمک به رونق اقتصادی خانوارها و تبیین و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در ۳۱ استان و به تبع آن در زنجان در حال اجرا است.
وی افزود: اجرای این طرح در ۳ فاز پیش‌بینی شده که فاز اول، شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است، فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با بِرندهای معروف بازار فروش می‌پردازد.
این مسئول ادامه داد: پایین بودن هزینه راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی، کاهش هزینه رفت و آمد و اجاره‌بهای محل کار، امکان رسیدگی به چند شغل به طور همزمان، استفاده از بازارهای فروش اینترنتی برای اتصال به بازار و بهره‌وری و بازدهی سریع از دیگر مزایای این طرح به شمار می‌رود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به اتصال متقاضیان مشاغل خانگی به بازار در زنجان تصریح کرد: تاکنون ۲۴۲ متقاضی از حوزه‌های قالیبافی، بافنده تابلو فرش، گلیم‌بافی، خیاطی، قلمزنی و ملیله‌سازی با همکاری پیشران‌ها برای فروش محصولات به بازار، متصل شدند و این روند برای دیگر رسته‌ها و متقاضیان نیز ادامه دارد.
جعفری با بیان اینکه برای معرفی محصولات تولیدی در مشاغل خانگی باید بِرندسازی انجام شود، خاطرنشان کرد: بِرندسازی محصولات موجب شناخته شدن آن و در نتیجه جلب مشتری می‌شود و اجرای طرح مشاغل خانگی برای حل مشکلاتی مانند اتصال به بازار موثر است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست