• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۴-۰۱
  • شناسه خبر: 23392

کارفرمایان زنجانی از تسهیلات بخشودگی جرایم استفاده کنند

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان از کارفرمایان خواست از تسهیلات بخشودگی جرایم استفاده کنند .

مسعودعلیاری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه «خبری- تحلیلی» پیام ملّت» گفت: مشمولان این طرح کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف اعم از حقیقی و یا حقوقی دولتی و غیردولتی هستند که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست بهمن ماه سال ۹۸ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه‌ کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند.
وی اضافه کرد: واحدهای اجرایی نیز مکلف هستند حداکثر ظرف مدت هفت روز از تاریخ ثبت درخواست کارفرما، ضمن بررسی موضوع، مراتب پذیرش یا عدم پذیرش درخواست مطروحه را از طریق صندوق شخصی سامانه‌ خدمات غیرحضوری به متقاضی اعلام کنند.
این مسوول ادامه داد: چنانچه کارفرما حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ اعلام پذیرش درخواست، نسبت به پرداخت یکجای بدهی و یا تقسیط آن به همراه ارائه‌ی وثایق متناسب با میزان بدهی اقدام نکنند، این امر به‌منزله‌ی انصراف کارفرما برای بهره‌مندی از تسهیلات مقرر در قانون مذکور است.
وی عنوان کرد:در صورتی‌که کارفرمایان مشمول تا تاریخ لازم اجرا شدن قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بر مبنای لیست بهمن ماه ۹۸ نسبت به تعدیل بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کرده باشند، پس از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آن‌ها در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در دوره تقسیط بر مبنای لیست یاد شده از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: درخصوص کارگاه‌هایی که در بهمن ماه ۹۸ فاقد لیست و پرداخت حق بیمه هستند و یا کارگاه‌هایی که در سال ۱۳۹۹ ایجاد شده باشند، لیست ماهی که بیشترین تعداد بیمه شدگان تا اسفند ۹۹ را دارد مبنای تعیین نیروی انسانی کارگاه قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: کارگاه‌هایی که در سنوات قبل ایجاد و فاقد فعالیت بوده و در سال ۹۹ به بعد مجددا شروع به فعالیت کرده و لیست و حق بیمه کامل کارکنان شاغل خود را ارسال و پرداخت کنند، بیشترین تعداد بیمه شدگان لیست ارسالی در یکسال منتهی به قبل از آخرین لیست پیش از تعطیلی کارگاه، مبنای احتساب سطح اشتغال خواهد بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست