• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۵-۱۷
  • شناسه خبر: 23527

زنجانی‌ها از طرح ملی مشاغل خانگی استقبال کردند

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به عنوان کارفرما و ناظر و جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در حال اجرا است. طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از برنامه‌های اشتغال فراگیر است که در راستای ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان گفت: استقبال زنجانی‌ها از طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان بیش از سهمیه تعیین‌ شده است.

دپارتمان تخصصی مشاغل خانگی در مازندران راه اندازی می شود - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

لیلا اجلی با اشاره به اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در استان، اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به عنوان کارفرما و ناظر و جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در حال اجرا است. طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از برنامه‌های اشتغال فراگیر است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها، کمک و حمایت از کسب و کارهای خرد در حال اجرا است.

وی افزود: اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است. فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش می‌پردازد.

این مسئول ادامه داد: رشته‌هایی که به عنوان مزیت در استان به آن پرداخته شده، شامل قالی‌بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاط لباس، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، گیاهان دارویی، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، پرورش‌دهنده زنبور عسل و ملحفه‌دوز است.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای متقاضیان، تصریح کرد: در حال حاضر آموزش‌های عمومی نظیر بازاریابی، مدیریت کسب و کار و … برای همه رسته‌ها در حال برگزاری است و دوره‌های آموزشی تخصصی نیز متناسب با هر رشته برگزار می‌شود.

اجلی یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۴۲۴ شغل در استان ایجاد، احیا و یا پایدارسازی شده است. قالیباف و بافنده تابلوفرش در این بین بیشترین متقاضی را با ۳۳۷ نفر داشته است. خیاطان با ۴۷ نفر در رتبه دوم قرار داشته و رسته قلم‌زنی با ۲۵ نفر متقاضی در جایگاه سوم قرار دارد.

این مسئول، سهمیه استان را ۱۸۰۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۸۹۹ خانم و ۶۴۸ آقا در مرحله اولیه این طرح ثبت‌نام کردند که ۱۳۹۱ نفر خانم و ۵۵۶ نفر آقا متقاضیان نهایی‌ شده طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان هستند که آمارها نیز حاکی از استقبال بالایی زنجانی‌ها از این طرح است./ایسنا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست