• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۳۰
  • شناسه خبر: 24033

حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد زنجان در دفتر پیام ملت/خبرنگاران علاقه ای به دوره های آموزشی ندارند

محمدربیع احمد خانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد زنجان به همراه یوسف ناصری رئیس خانه مطبوعات با حضور در دفتر پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت و دو هفته نامه عصر ملّت در خصوص مسائل مختلف خبرنگاران گفت و گو کردند.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان ضمن دیدار و تجلیل از همکاران این رسانه در خصوص مسائل مختلف از جمله مسکن خبرنگاران، مسائل مربوط به سینما قدس زنجان و همچنین لزوم برگزاری دوره های تخصصی خبرنگاری و روزنامه نگاری در زنجان با آنها گفت و گو کرد.

محمدربیع احمدخانی گفت: با توجه به اینکه مهلت ثبت نام برای طرح اقدام ملی مسکن سپری شده بود و با توجه به اینکه برخی شرایط آن طرح خیلی از خبرنگاران و اهالی فرهنگ و رسانه را شامل نمی شد شرایط نسبتاً جدیدی تعریف شد که براساس آن اسامی متقاضیان از اهالی فرهنگ و رسانه را به اداره کل راه و شهرسازی اعلام کردیم و انها هم با مکاتباتی که با وزارت راه داشتند موافقت کردند و طی تفاهم نامه ای با وزارت راه و استانداری زنجان قرار براین شد که سامانه ثبت نام را باز کنند تا این همکاران نیز بتوانند ثبت نام کنند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در این طرح بود موضوع خانم های مجرد و زیر ۳۵ سال بود که استاندار هم پیگیر بودند که این اتفاق بیفتد ولی این موضوع طبق قانونی که ۷ شرایط داشت و یکی از شرایط هم همین بود که فعلا نتیجه ای حاصل نشد، منتهی تقریبا اواخر دولت قبل تفاهم نامه ای بین وزارت فرهنگ و راه و شهر سازی امضا شد که بر مبنای آن قرار شد برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور برای هنرمندان و خبرنگاران و همکاران اداره ارشاد که مسکن ندارند اقدام شود . که به اذعان دوستان راه و شهرسازی با این تفاهم نامه خیلی از مشکلات ثبت نام مسکن ومرتفع شد که مقدمات ان در استان انجام شده است که در اولین فرصت نسبت به ثبت نام خبرنگاران و هنرمندان اقدام خواهد شد.

احمدخانی در خصوص سینما قدس هم گفت: د رحال حاضر ما دو سینمای ثابت در استان داریم با ظرفیت ۵۶۰ نفر و سه سینمای سیار در سطح استان فعال است یکی در خدابنده و یکی در خرمدره و دیگری در طارم مستقر است. و ساخت سینما امید در شهرستان خدابنده که با مشارکت وزارت فرهنگ و شهرداری خدابنده در حال انجام است و دو سیمای دیگر هم در شهرستان ابهر از طریق بخش خصوصی در حال انجام است که امیدواریم با راه اندازی همه این سینماها بخشی از مشکل کمبود سالن های سینما حل شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد زنجان افزود: طبق امار اعلام شده درست است که تعداد سالن های سینما در استان زنجان کمتر از برخی استان ها است ولی تماشاگران سینما در استان زنجان خیلی بیشتر از استان هایی است که تعداد سینمای بیشتری دارند که نشان می دهد مردم فرهنگ دوست زنجام نسبت به سایر استان ها علاقه مندی بیشتری به سینما دارند.

احمدخانی در مورد سینما قدس که سال های سال است بلا تکلیف مانده هم گفت : این موضوع هم مطالبه و حق مردم است و هم در بهترین نقطه شهر قرار دارد و ما هم به جد پیگیریم که از محل اعتبارات استان و بخش خصوصی و شورای شهر و شهرداری زنجان که اکثراً اعضای فرهنگی هستند و دغدغه مسائل فرهنگی دارند و حوزه هنری که متولی اصلی سینماها است نهایت سعی حود را در تامین اعتبار ایین پروژه و اجرای ان بکنند.

رئیس خانه مطبوعات زنجان نیز در پاسخ به انتقاد از این مجموعه در خصوص وظیفه آموزش حرفه ای خبرنگاران و روزنامه نگاران توسط خانه مطبوعات نیز گفت: بحث آموزش کلا مربوط به دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که آنها در اصل هم کلاس ها را برگزار می کنند و هم گواهی آن را صادر می کنند. معتبرترین گواهی هم مال آنجا است . ما هم از حدود دو سه سال پیش پیگیر هستیم و همین جشنواره مطبوعاتی که برگزار می کنیم هم نقاط قوت رسانه ها را نشان می دهد و هم نقاط ضعف انها را که بر اساس ان در بخش تیتر رسانه های زنجان خیلی فوق العاده کار می کنند اما در بخش خبر خیلی مشکل دارند که باید سطح انها در مورد بالاتر برود و همینطور در یادداشت و سرمقاله و حتی گزارش و مصاحبه هم همین وضع را داریم.

یوسف ناصر افزود: روش دفتر مطالعات رسانه های وزارت ارشاد هم این گونه است که دوره کامل مقدماتی و پیشرفته را با سرفصل های تعیین شده برگزار می کند و کسانی که گواهی این دوره را دریافت کنند می توانند روزنامه نگاری و خبرنگاری کنند.

وی گفت: هر وقت رسانه های نیروهیا خود را برای اموزش معرفی کنند ما هم درخواست برگزاری دوره را می دهیم و متاسفانه به دلیل شیوع کرونا وقفه ای در ایم برگزاری دوره های افتاد چون اصرار هم رسانه ها و هم ما بر این است که دوره حضوری باشد و خوشبختانه تا کنون اداره ارشاد هم حمایت خوبی داشته واین اطمینان را داده است که همه هزینه های دوره را هم تقبل می کند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد زنجان نیز ضمن انتقاد از عدم استقبال از این دوره ها گفت: متاسفانه خود خبرنگاران و روزنامه نگاران در زنجان علاقه ای به این اموزش ها نشان نمی دهند و همین دوره اخیری هم که قرار بود برگزار شود به دلیل کرونا به تاخیر افتاده ولی بازهم این اهالی رسانه هستند که باید نیاز به اموزش حرفه ای را باید در خود احساس کنند و درخواست بکنند نه اینکه اجباراً دوره اموزشی برای آنها برگزار شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست