• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۱۷
  • شناسه خبر: 24306

۲۵ درصد گردوی تولیدی استان زنجان از باغات خدابنده برداشت می‌شود

سالانه در سطح استان قریب به ۸ هزار تن گردو تولید می‌شود که شهرستان خدابنده با وجود ۹۰۰ هکتار باغ گردو سهم ۲۵ درصدی از این حجم از تولید را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده در گفت‌و‌گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: شهرستان خدابنده قطب کشاورزی استان است که علاوه بر تولید انواع محصولات زراعی مستعد تولید محصولات دیگر از جمله گردو است که از سطح باغات خصوصا باغات شهر سهرورد برداشت شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی افزود: در سطح شهرستان در حدود ۹۰۰ هکتار باغ گردو وجود دارد که ۷۰ درصد سهم آن مربوط به شهر سهرورد است.

محمدی با بیان اینکه سالانه در سطح استان قریب به ۸ هزار تن گردو تولید می‌شود گفت: شهرستان خدابنده سهم ۲۵ درصدی از این حجم از تولید را دارد و در سال‌هایی که باغات از سرما زدگی بهاره حفظ می‌شود حجم تولید بالاتر است.

وی عنوان کرد: گردوی تولیدی شهرستان خدابنده به دلیل پایین بودن اسید چرب و بالا بودن درصد مغز به پوست بازار پسندی بالایی دارد و به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه گردو خدابنده در استان زبانزد است اما در سطح کشوری هنوز شناخته نشده است، تصریح کرد: بزرگترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه به وسعت ۲۰۰ هکتار نیز در شهرستان خدابنده به بهره برداری رسیده است و عمده درامد برخی روستائیان نیز از همین باغات است.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست