• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۱۲
  • شناسه خبر: 24749

زنان زنجانی پیشتازدر اجرای طرح ملی مشاغل خانگی

بیشترین متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان گفت: بیشترین متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان را زنان تشکیل می‌دهند.

لیلا اجلی اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، فاز دوم مربوط به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی و فاز سوم اتصال به بازار است.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی برای رفع بیکاری و از سویی دیگر تولید ثروت اهمیت دارد، افزود: یکی از نقاط ضعف افرادی که وارد مشاغل خانگی می‌شوند، نداشتن بازار فروش و نرسیدن به درآمد مشخص است که در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به آن توجه شده و پیش‌رانان حلقه اتصال به بازار محسوب می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود یکی از دغدغه‌های اساسی کشور به شمار می‌رود که توسعه کسب‌ و کارهای خانگی می‌تواند یکی از بهترین راهکارها در موضوع اشتغال در دوران شیوع کرونا باشد، به همین دلیل امروزه مشاغل خانگی یکی از کسب‌ و کارهای موفق در دنیا محسوب می‌شود.

اجلی با بیان اینکه نگاه به حوزه کسب‌ و کار مشاغل خانگی باید بلندمحور باشد، تصریح کرد: آموزش مهارت‌های مختلف از طراحی و تولید تا فروش و تبلیغات سبب می‌شود که متقاضیان این طرح بتوانند علاوه‌ بر شناسایی بازار، با آگاهی و مهارت و تسلط بیشتری در بازارها حضور پیدا کنند.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان، بیشترین متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در زنجان را زنان عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۵۵ اتصال به بازار در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان انجام شده که شامل اتصال ۴۶۸ زن و ۱۸۷ مرد به بازار فروش محصولات تولیدی است./ایسنا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست