• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۲۵
  • شناسه خبر: 25612

۲۰۰۰ هزار نفر در استان زنجان در آبزی‌پروری فعالیت دارند

در شهرستان ماهنشان در ۷۰۰ مزرعه پرورش ماهی، قریب به ۱۵ هزار تن ماهی قزل‌آلا تولید می‌شود , این صنعت سبب شده تا ۲ هزار نفر در آبزی‌پروی فعالیت داشته باشند.

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد‌ کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: در شهرستان ماهنشان در ۷۰۰ مزرعه پرورش ماهی، قریب به ۱۵ هزار تن ماهی قزل‌آلا تولید می‌شود، که این صنعت سبب شده تا ۲ هزار نفر در آبزی‌پروی فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه سهم عمده تولیدات ماهی قزل‌آلا در ماهنشان به استان‌های همجوار ارسال می‌شود، عنوان کرد: استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان از جمله استان‌های هدف صادراتی ماهی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه با کمک سازمان شیلات تا حدودی آزاد‌سازی ماهی خاویار نیز در نخستین مزرعه پرورش در شهرستان ماهنشان انجام شده و با ۳۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است، خاطر‌نشان کرد: در سال گذشته ۲ هزار قطعه نوع خاصی از ماهی خاویار و یک هزار و ۵۰۰ قطعه ماهی اوزون‌برون رها سازی شده اما ظرفیت این مزرعه برای پرورش ماهیان سرد‌آبی بیش از ۸۰ تن است که هنوز تا رسیدن به ظرفیت نهایی تولید فاصله زیادی وجود دارد.

تاراسی با اشاره به اینکه همجواری با رودخانه قزل‌اوزن سبب شده تا شهرستان ماهنشان ظرفیت مناسبی برای پرورش ماهی داشته و یکی از قطب‌های پرورش ماهی در کشور شود، تصریح کرد: در راستای تامین خوراک ماهی نیز سه واحد صنعتی خوراک با ظرفیت بالغ بر ۲۵ هزار تن در سال در حال تکمیل در ماهنشان است.

وی با بیان اینکه رها‌سازی ماهی در نیمه دوم سال جاری وضعیت بهتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد، گفت: خوشبختانه در بحث تامین خوراک ماهی و بازار‌رسانی نیز مشکل خاصی برای پرورش دهندگان ماهی وجود ندارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست