• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۱۵
  • شناسه خبر: 25920

رویداد نوژان ۳ برگزار می‌شود

رویداد «نوژان ۳» به عنوان یک رویداد بانو محور در زمینه‌ی کشاورزی و امنیت غذایی در بهمن و اسفند سال جاری توسط شتاب‌دهنده‌ی شبا برگزار می‌شود.


بانوان به عنوان ظرفیت بالقوه و بالفعل حوزه کشاورزی شناخته می‌شوند، زنان روستایی از دیرباز  با حضور مستقیم خود در عرصه‌ی تولید و پشتیبانی از زمین کشاورزی گرفته تا صنایع تبدیلی با درست‌کردن ترشی و مرباجات، خشک کردن میوه و سبزی و صنایع لبنی، نقش بسزایی در زمینه‌ی تامین غذا و امنیت غذایی دارا بوده‌اند.

امروزه، زنان نوآور و کنش‌گر در ایران به سراغ همه‌ی ارکان زنجیره‌ی تامین کشاورزی  روی آورده‌اند که تعدادی از آن‌ها در بخش زنان در کشاورزی معرفی شده‌اند؛ در این راستا، برگزاری رویدادهای بانوان محور می‌تواند چشم‌گیر بوده و در گسترش فعالیت بانوان در این عرصه، مثمر باشد.

محورهای رویداد نوژان (۳)؛ شامل مواردی چون  تولید؛ انتقال و توزیع؛ صنایع تبدیلی و تکمیلی؛ بازار و مصرف و صادرات و واردات هست که از شرکت‌کنندگان خواسته شده است تا از ۱۶ آذر تا ۳۰ دی از طریق وب‌سایت شتابدهنده‌ی شبا در این رویداد شرکت کنند.

تماس با شرکت‌کننده‌ها و انجام آزمون شخصیت‌شناسی (۱ الی ۵ بهمن)؛ افتتاحیه رویداد و معرفی محورهای آن (۷ بهمن)؛ برگزاری آزمون اول تعیین سطح و مشخص‌کردن محورفعالیت هر شرکت‌کننده ( ۹ الی ۱۱ بهمن)؛ برگزاری کارگاه های کسب‌و‌کاری و فنی – تخصصی + تیم‌سازی (۱۳ الی ۲۱ بهمن)؛ برگزاری آزمون دوم تعیین سطح – (۲۳ الی ۲۵ بهمن)؛ برگزاری جلسات تیم‌ها و پشتیبان‌ها (۱۲  الی۲۲) بهمن؛ برگزاری جلسات منتورینگ و مشاوره تخصصی تیم‌ها (۲۲ الی ۳۰ بهمن)؛ برگزاری جلسات داوری  (۵ و ۶ اسفند) و اختتامیه رویداد (۱۰ اسفند) مراحل انجام این رویداد است.

شرکت در این دوره آموزشی برای شرکت کنندگان اجباری بوده و نیازی نیست که شرکت‌کنندگان حتما دارای ایده باشند، افراد به صورت فردی یا گروهی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و ایده‌ها فارغ از تحصیلات مرتبط ایده‌پرداز با ایده‌ی مطرح شده مورد داوری قرار می‌گیرد.

کارگاه‌های این رویداد شامل شخصیت شناسی در کسب‌و‌کار؛ طراحی پرسونای مشتری در کسب‌وکار؛ ایده‌پردازی و اعتبارسنجی ایده؛ ارائه موثر؛ نقش مکانیزاسیون در توسعه کشاورزی؛ آب در کشاورزی؛ کشاورزی شهری و نیاز روزافزون غذا؛ تغذیه و نهاده‌های دامی؛ نحوه تولید و بازاریابی محصولات کشاورزی؛ جایگاه گیاهان دارویی در صنعت ایران و تغذیه و خوراک دام هستند که شرکت در کارگاه‌ها بدون شرکت در رویداد امکان‌پذیر  است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۰۹۳۰۵۷۵۱۹۲۲ و یا شناسه  shaba_accelerator در پیام‌رسان‌های موبایلی و شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام، تماس بگیرید.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست