• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۱۹
  • شناسه خبر: 25931

توزیع ۴ هزار تن برنج در بازار استان زنجان در ۹ ماهه سال جاری

در ۹ ماه سال جاری بر اساس برش استانی ۴ هزار تن برنج و ۱۷ هزار تن شکر در بازار استان زنجان توزیع شده است، که اگر مبنا این برش از ابتدا بالا گرفته شود مشکلی به لحاظ تامین و توزیع نخواهد بود.

زمانی، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: در مراکز ذخیره استان برنج و شکر به اندازه کافی موجود است و در طول روز‌های آینده گندم مورد نیاز استان برای سال پیش رو وارد می‌شود و هماهنگی‌های لازم انجام شده و مقرر است تا گندم مورد نیاز برای اهداف راهبردی وارد استان شود.

وی در ارتباط با عرضه برنج موجودی در استان افزود: با توجه به افزایش قیمت برنج‌های ایرانی در سطح بازار نیاز است تا نسبت به ایجاد شرایط لازم نسبت به اخذ برنج دولتی اقدامات لازم انجام گیرد تا برنج دولتی در شهرستان‌های مختلف تحویل شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: برنج تایلندی، هندی و پاکستانی قیمت به نسبت پایینتری نسبت به برنج ایرانی دارند به طوری که برنج هندی درب انبار ۱۷ هزار تومان و تایلندی ۱۱ هزار تومان است و این برنج نهایتا با افزایش قیمت هزار تا هزار و ۵۰۰ تومانی به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد.

وی بیان کرد: به دلیل عدم دسترسی برخی از همشهریان به برنج‌های ایرانی، نیاز است تا سهمیه جدیدی برای تامین نیاز برنج استان انجام شود تا همگان بتوانند از این ماده غذایی بر سر سفره خود استفاده نمایند.

زمانی با بیان اینکه در ۹ ماه سال جاری بر اساس برش استانی ۴ هزار تن برنج و ۱۷ هزار تن شکر در سطح بازار توزیع شده است، گفت: اگر مبنا این برش از ابتدا بالا گرفته شود مشکلی در تامین و عرضه این دو کالا نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: برای تنظیم بازار برنج استان درخواست یک هزار تن از این محصول شده است و این درخواست به دفتر بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست