• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۲-۲۱
  • شناسه خبر: 27575

معبر پادگان تا پایان خرداد بازگشایی می شود/میراث فرهنگی در کف سازی بازار مسگرها همکاری نمی کند/ شهر تاریک است

روشنایی شهر مناسب نیست.انتظار داریم متولیان این موضوع را زودتر تعیین تکلیف کنند. شهر در تاریکی است و این شرایط اصلا مناسب نیست و علاوه بر تامین امنیت از لحاظ زیبایی هم شهر را دچار مشکل کرده است .

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در جلسه رسمی و علنی شورای شهر اظهار کرد:تعامل خوبی میان پیمانکار راسته مسگرهای بازار زنجان و شهرداری ایجاد شد که باعث شد کار کف سازی در زمام مقرر تمام شود . اهالی و کسبه منطقه مسگرهای پایین نیز بسیارخردمندانه همکاری داشتند .

فیروزفر با بیان اینکه هزینه کف سازی راسته مسگرها چهار میلیارد تومان شد و ازاین به بعد بیشتر پروژه ها با تصمیم مردم انجام خواهد شد گفت: در مورد اینکه تردد وسایل نقلیه در آنجا چگونه باشد با توجه به اینکه برخی از اهالی تقاضای تردد بدون محدودیت دارند و برخی تقاضای تردد با اعمال محدودیت و برخی نیز عدم تردد وسسایل نقلیه را می خواهند، هیئت امنای بازار دراین خصوص تصمیم خواهد گرفت تا سیاست نهایی را د رآنجا اجرایی کنیم .

شهردار زنجان در خصوص روشنایی بازر مسگرها نیز گفت: واقعیت این است که میراث فرهنگی همکاری لازم را ندارد و باید جدی تر وارد پروژه های مربوط به خود شود . البته نمی گذاریم کم کاری سایرین باعث نقص خدمت رسانی به شهروندان شود.

وی افزود: ازقبل از عید برای کف سازی بازار برنامه ریزی کردیم و در نوع کف سازی هم تعاملی صورت گرفت که مثلا در میدان میوه فروشان نمی توانیم آن کف سازی بازار بالا را داشته باشیم و الان به توافقی رسیده ایم و در مرحله انتخاب پیمانکارهستیم. شبکه آب و فاضلاب هم تکمیل شده اما از شرکت برق انتظار داریم شبکه برق بازار را تعیین تکلیف کند چون بعد از اجرای پروژه ها اجازه حفاری به هبچوجه داده نخواهد شد . و ما نمی تواینم اهالی را منتظر برنام های طولانی از طرف شرکت های خدمات رسان کنیم .

شهردار زنجان با بیان اینکه روشنایی شهر مناسب نیست گفت: انتظار داریم متولیان این موضوع را زودتر تعیین تکلیف کنند . شهر در تاریکی است و این شرایط اصلا مناسب نسیت و علاوه بر تامین امنیت از لحاظ زیبایی هم شهر را دچار مشکل کرده است .

فیروزفر افزود: در این راستا طرحی را شروع کرده ایم و با یکی از تولید کننده های بومی صحبت هایی شده برای جایگزینی لامپ ها فعالی که با صرفه جویی در مصرف برق هم مشکل شرکت توزیع برق هم حل خواهد شد و برای شروع هم این تولید کننده حاضر است کار روشنایی یکی از پارک های شهر را رایگان انجام دهد.

شهردار زنجان در خصوص روکش آسفالت هم گفت: توقفی در اجرای روکش آسفالت در این دوهفته به خاطر شرایط آبو هوایی داشتیم چون روکش آسفالت مستلزم آب و هوای غیر رطوبی است که تقریباً دوهفته این هوا را نداشتیم که از جمعه با بهتر شدن شرایط جوی کار شروع خواهد شد و امسال از بابت آسفالت شرمنده مردم نخواهیم بود.

علیرضا فیروزفر با بیان اینکه زیرسازی پادگان در حال اتمام است گفت: از هفته آینده معبر پادگان آسفالت ریزی خواهد شد و سیم خاردار و دوربین هم در حال تهیه است . تمام سعی ما این بود که تا سوم خرداد این معبر افتتاح شود اما این تاریخ با چند روز تاخیر به پایان ماه موکول شد و معبر پادگان پایان خرداد افتتاح و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

شهردار زنجان با بیان اینکه با کی سری مشکلات انباشته رد شهر روبرو هستیم که حل آن کار یکی دو روز نیست گفت: محورهایی داریم که انجراف از پروانه دارند و در کمسیون ماده ۱۰۰ تثبیت شده اند و همان بنا معیاری شده که زمین های مجاور هم همان درخواست را داشته باشند و این مجوزی برای شهرداری نیست که پروانه بعدی را طبق قبلی صادر کند . پروانه ساخت باید طبق ضوابط باشد و حالا که در یکسری کارها تخلفی صورت گرفته دلیل بر این نیست که شهرداری ساماندهی ساخت و سازهای محورهایی که خلاف ضوابط شکل گرفته را معیار قرار دهد.

فیرورفر گفت: ما در حال بازتعریف و بازسازی اجارئیات هستیم . حوزه اجرائیات شهرداری نیازبه تقویت بدنه دارد که در حال شناسایی نیروهای متخصص هستیم که به بدنه شهرداری تزریق کنیم . اما تا زمانی که سییستم را بر شهرداری حاکم نکنیم نمی توانیم این قول را بدهیم که جلوی تخلفات را می گیریم . امابا الکترونیکی کردن صدور پروانه ها و سیستمی شدن فرآیند این مشکل حل خواهد شد.

فیروزفر با بیان اینکه با انباری از اموال غیر شهرداری و مجهول‌المالک مواجه هستیم که تا به حال به فکر آن نبوده اند که در بخش اجراییات در هنگام تخلفازمردم گرفته شده که که باگذشت زمان مجهوا المالک شده اند که استفتاء شده که باید این اموال به چه کسی تعلق بگیرد که تصمیم گیری خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست