• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۸-۰۵
  • شناسه خبر: 29461

رییس جمهور وارد زنجان شد

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز وارد زنجان شد. افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی آریان (زنجان ۲) هدف این سفر یک روزه است و این سفر مربوط به دور دوم سفرهای ریاست جمهوری به استان زنجان نیست .

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز برای آیت الله رییسی صبح امروز به منظور افتتاح رسمی نیروگاه سیکل ترکیبی آریان (زنجان ۲) وارد این استان شد.

 همزمان با این افتتاح، ورود هزار مگاوات نیروی برق به شبکه برق کشور نیز به صورت وبیناری و همزمان به بهره برداری می رسد.

نیروگاه سیکل ترکیبی آریان(زنجان۲) در ۸۲ کیلومتری غرب شهر زنجان شامل ۲ واحد گازی با ظرفیت تولید ۳۶۶ مگاوات برق است که به صورت رسمی بهره برداری از آن با حضور رییس جمهور آغاز می شود. واحد بخار این نیروگاه نیز سال آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

همچنین واحد دوم بخار سیکل ترکیبی ارومیه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در استان آذربایجان غربی، واحد بخار نیروگاه هریس به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات در استان آذربایجان شرقی، واحد دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در استان خراسان رضوی و واحد سوم بخار نیروگاه جهرم به ظرفیت ۱۶۰ مگاوارت در استان فارس پنج نیروگاهی هستند که امروز با دستور رییس جمهور به مدار تولید برق کشور اضافه می‌شوند.

تا کنون ۲۹۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی آریان (زنجان۲) هزینه شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست