• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۲۳
  • شناسه خبر: 30125

بودجه ریزی سنتی عامل کمبود بودجه پارک علم و فناوری زنجان است/ ایجاد اشتغال برای ۴۲۵ نفر توسط پارک علم و فناوری استان

بودجه پارک علم و فناوری زنجان کمترین بودجه به مقدار ۵ میلیارد تومان است که از این مقدار ۷۰ درصد به حقوق و دستمزد و…تعلق میگیرد.حق ما بین ۲۵ الی ۳۵ میلیارد تومان بودجه سالیانه است ولی متأسّفانه با این مقدار بسیار فاصله دا ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»علی آذر پیوند رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در هفته جاری پارک و علم و فناوری استان در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی دستاوردهای پژوهشی و فناوری و فن بازار کشور به عنوان سومین غرفه برتر و پارک علوم پایه نیز جز غرفه پنجم برتر انتخاب شد و امسال شرکت های داوطلب استان در این نمایشگاه حضور داشتند و خوشبختانه ۳ تفاهم نامه سرمایه گذاری در زمان برگزاری نمایشگاه اتفاق افتاد.

آذرپیوند گفت: در هفته پژوهش با همکاری با ۲۰ دستگاه پژوهشی استان نمایشگاه پژوهش و فناوری برگزار شد و در اختتامیه این نمایشگاه ۲ غرفه برتر و ۴ فناور برتر انتخاب شدند .

وی گفت: طبق قانون باید نزدیک به مراکز دانشگاهی۲۰ هکتار زمین پارک داشته باشیم که متأسّفانه این زمین ۲۰ هکتاری را نداریم. ولی یک زمین ۱۶.۵ هکتاری در منطقه گرده داغ تعلق گرفته و همچنین یک زمین ۱.۵ هکتاری نیز در اراضی ارتش است که پیگیر این موارد برای پارک هستیم .

آذر پیوند با بیان اینکه امسال از محل تملک دارایی استان قرار است عددی تخصیص یابد که اگر این چنین شود می‌توان در اراضی ارتش هزینه کرد افزود : ما به این موارد خودمان را محدود نکرده ایم و در فکر همکاری مشترک با مکان هایی هستیم که دارای فضای خالی هستند .

وی با بیان اینکه در حال حاضر راه اندازی کارخانه نوآوری استان با همکاری سازمان ورزش و جوانان در حال پیگیری است بیان کرد: سه مرکز نوآوری نیز در حال برنامه ریزی است که مراکز، مراکز نوآوری هوشمند سازی،صادرات کشاورزی و حوزه سلامت (شبیه سازهای حوزه پزشکی ) با همکاری معاونت علمی است و طی برنامه هفت الی ده ساله نیاز استان را به شرکت ها در زمینه های مختلف برطرف کند.

وی گفت: همچنین سه خانه خلاق نیز در برنامه پارک علم و فناوری استان است.خانه خلاق بانوان برای اولین بار در کشور با همکاری مؤسسه خیریه روزبه، مرکز خلاق نوجوان با همکاری امور کتابخانه های استان و خانه خلاق صنایع دستی طی یک الی دو ماه آینده شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

آذر پیوند تاکید کرد: بودجه ما کمترین بودجه به مقدار ۵ میلیارد تومان است که از این مقدار ۷۰ درصد به حقوق و دستمزد و…تعلق میگیرد که برای سال آینده رایزنی هایی انجام شده و وعده هایی در افزایش بودجه شده است .

وی با بیان اینکه حق ما بین ۲۵ الی ۳۵ میلیارد تومان بودجه سالیانه است ولی متأسّفانه با این مقدار بسیار فاصله داریم افزود : پارک علم و فناوری استان گلستان ۳۵ میلیارد تومان بودجه دارد .

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به خروجی ها و اقدامات پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: در حال حاضر طی ۷ ماهه سالجاری درآمد های حسابرسی شده شرکت ها بیش از ۶۰ میلیارد تومان است و شرکت های جذب سرمایه در استان نیز بیش از ۴۰ میلیارد تومان است و در سال جاری توسط پارک علم و فناوری استان برای ۴۲۵ نفر اشتغال صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این استان با ۹۳ شرکت دانش بنیان در کشور در رده سیزدهم قرار دارد افزود : این در حالی است پارک علم و فناوری کردستان با ۴۴ شرکت بودجه ۳۰ میلیارد تومانی دارد و به استان زنجان در تخصیص بودجه پارک ظلم شده است .

این مسئول علت این ظلم را در بودجه ریزی سنتی عنوان کرد و گفت : عنوان می‌شود که پارک علم علم فناوری استان زنجان از سال ۹۷ تأسیس شده است و برخی استان ها از سال ۸۸ تاسیس شده است و سال به سال افزایش بودجه داشته اند که امیداریم بتوانیم این سنت را بشکنیم.

آذر پیوند با اشاره به صندوق سرمایه پارک علم و فناوری بیان کرد: وضعیت صندوق در استان خوب نبود، به طوری که یک صندوق تعلیق شده وجود داشت اما در ۱۳ بهمن سال گذشته استاندار زنجان کار صندوق را شروع کرد و اتفاقی که در این خصوص صندوق در پارک استان افتاد این بود که ۱۵ سرمایه گذار داخلی از بخش خصوصی عضو صندوق شدند و سرمایه صندوق از ۳میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان به ۱۵ میلیارد تومان رسیده است که اگر تغییرات و جابه جایی ها صورت نگیرد مصوبه ۱۵ میلیارد تومانی نیز از سوی دکتر ستاری وجود دارد که اگر محقق شود سرمایه این صندوق به ۳۰ میلیارد تومان افزایش می یابد .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست