• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۲۶
  • شناسه خبر: 30183

۶۲ روستای در معرض سیل شهرستان ماهنشان، نیازمند ایمن سازی است

میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان ماهنشان ۶۵ درصد بوده ، در حالی که این میزان در سطح کشور ۴۷ درصد است. در حال حاضر ۶۲ روستای این شهرستان در معرض سیل می باشد و نیازمند ایمن سازی است .

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان ماهنشان با دارا بودن ۱۲۷ روستا، ۷۷۶۵ واحد مسکونی روستایی دارد که از این تعداد ۵۰۲۷ واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

خواجه ای گفت: میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان ۶۵ درصد بوده ، در حالی که این میزان در سطح کشور ۴۷ درصد است. در حال حاضر ۶۲ روستای این شهرستان در معرض سیل می باشد و نیازمند ایمن سازی است .

وی با اشاره به اجرای طرح بهسازی روستای دارای بافت با ارزش قوزلو گفت : تاکنون برای اجرای این طرح ۱ میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه شده و برای اتمام فاز اول طرح حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز می باشد که در صورت تخصیص اعتبار، سال ۱۴۰۲ فاز اول پروژه به اتمام خواهد رسید.

خواجه ای گفت: تامین اعتبار برای ادامه آماده سازی جابجایی روستای سعید کندی به میزان ۴ میلیارد تومان و تامین خدمات زیر بنایی دراین روستا توسط دستگاه های مرتبط و تکمیل طرح هادی روستای هدف گردشگری روستای علم کندی با ۴ میلیارد تومان اعتبار امری مهم و ضروری است که در صورت محقق شدن بسیاری از مشکلات این منطقه حل خواهد شد .

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان افزود: تاکنون در ۶۸ روستای این شهرستان طرح هادی اجرا شده است طرح هادی ۲۶ روستای شهرستان بازنگری شده و ۳۳ روستای دیگر نیازمند بازنگری است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست