• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۱۲
  • شناسه خبر: 30442

سنجش ماهواره ای خسارت کشاورزی برای اولین بار/ کل غرامت ۱۰۸میلیارد ریالی دامداران زنجان واریز شده است

ارزیابی خسارت زمین های کشاورزی به صورت سنجش ماهواره های برای اولین بار امسال انجام شد که در اینصورت قطعه به قطعه درصد خسارات فرق می کند و در مورد گندم دیم هر قطعه از بیمه نامه درصد خسارت مستقلی داشته است . غرامت دام و ...

رامین موسی خانی معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی زنجان در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: بیمه کشاورزی با هدف گسترش چتر حمایتی و تامین امنیت تولید در مقابل خطرات غیر قابل پیش بینی و پیشگیری وبازگشت تولیدکنندگان به چرخه تولید در بخش کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی فعالیت میکند.

موسی خانی گفت: سطح بیمه زراعت با انجام بیمه ۷۳هزار و ۴۰۰ هکتاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۵هزار و ۳۹۶ هکتار بود رشد ۱۳۳درصدی داشته است .

وی با اشاره به اجرای ۲ طرح مهم بیمه ای در استان زنجان گفت: طرح اول، طرح کشاورزی قراردادی برای گندم آبی است که فعلا کشاورزان طرف قرارداد با شرکت بازرگانی هزینه ای بابت کود و حق بیمه پرداخت نمی کنند و مشکلی از جهت نقدینگی و نگرانی برای محصولات تولید نخواهند داشت، چون پس از فروش محصول هزینه کود و بیمه از آنها کسر خواهد شد.

موسی خانی گفت: از مزایای این طرح تخفیف ۲۰ درصدی بیمه است و تعرفه قراردادی به صورت شهرستانی است برای همین تعهدات بیمه ای شهرستانهای مختلف با هم تفاوت دارند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی زنجان با بیان اینکه طرح جهش تولید مخصوص دیمزارها دومین طرح بیمه کشاورزی در استان است و برای دومین سال دراستان زنجان اجرا میشود گفت: این طرح با هدف افزایش تولید اجرا می شود و امتیاز آن هم ارائه کود رایگان و کمک ۵۰هزار تومانی ستاد اجرای فرمان امام و کمک ۵۰هزار تومانی وزارتخانه به مشمولان طرح و کشاورزانی که طرح جهش تولید را اجرا می کنند می باشد.

وی گفت: با کمک ۵۰هزار تومانی ستاد اجرای فرمان امام و کمک ۵۰هزار تومانی وزارتخانه، حق بیمه برای گندم دیم به مبلغ ۲میلیون و ۱۶۳هزار ریال به ۱میلیون و ۱۶۳هزار ریال و حق بیمه جو دیم به مبلغ ۲میلیون و ۲۰۰هزار ریال به ۱میلیون و ۲۰۰هزار ریال کاهش می یابد.

موسی خانی افزود:این طرح محصولات گندم و جو دیم، عدس و نخود دیم ، گلرنگ دیم و کاملینا،نخود علوفه ای و گیاهان دارویی را شامل میشود.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی زنجان در مورد غرامت های پرداخت شده به کشاورزان استان هم گفت: از کل مبلغ غرامت محصولات زراعی در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ که ۳۸۰میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال است در چند مرحله که عمدتا مربوط به محصولات زراعی دیم است پرداخت شده است و در حال حاضر ۹۸میلیارد ریال باقی مانده که به محض تامین اعتبار پرداخت خواهدشد.

وی در مورد غرامت دام و طیور و آبزیان هم هم گفت: غرامت دام و طیور و آبزیان ۱۰۸میلیارد ریال بود که همه مبالغ به حساب دامداران واریزشده است . وغرامت باغات هم درصورت تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

موسی خانی با بیان اینکه اکثر محصولات زراعی دارای طرحی به نام طرح تک خطر آتش سوزی نیز هستند گفت: به کشاورزان توصیه می کنیم علاوه بر بیمه محصولات تولیدی نسبت به بیمه آتش سوزی نیز اقدام کنند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی زنجان همچنین از ارزیابی خسارت زمین های کشاورزی به صورت سنجش ماهواره های برای اولین بار خبرداد و گفت: در اینصورت قطعه به قطعه درصد خسارات فرق می کند و در مورد گندم دیم هر قطعه از بیمه نامه درصد خسارت مستقلی داشته است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست