• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۰۴
  • شناسه خبر: 31412

دستگاه ها اطلاعات خود را به روزسانی کنند

هر دستگاهی باید داده های خود را بروز رسانی کند و باید تضمین‌کننده امنیت آن باشند. تا آخرین لایه بروز رسانی نشود این سیستم تکمیل نشده است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه بخشی از کاری که انجام می دهیم تسهیلگری و کارگشایی است گفت: در بخش تسهیلگری باید کاری کنیم که اموری که بصورت بروکراتیک مردم را آزار می دهد را کم کنیم و برای اینکار باید هم زیرساختهای مالی و هم فنی و تکنولوژیک را فراهم کنیم و یکی از این زیرساختها اطلس سرمایه گذاری است .

افشارچی با بیان اینکه SDI یک پایگاه اطلاعات مکانی است که مکان های تأسیسات و حرایم مختلف مربوط به دستگاه های اجرایی که متولی داده های مختلف هستند را در داخل خود خواهد داشت گفت: اتفاق خوبی که افتاده این است که داده ها لزوما یک جا جمع نمی‌شود و داده با تکنولوژی به صورت سرویس در اختیار سرور قرار می‌گیرد ضمن اینکه این داده ها توسط دستگاه ها بروز رسانی می‌شوند.

وی افزود:  SDI بستری را برای یافتن، ارزیابی و استفاده از داده‌های مکانی برای کاربران و تهیه‌کنندگان داده‌های مکانی در همه سطوح دولتی ایجاد می‌کند و هر دستگاهی باید داده های خود را بروز رسانی کند و باید تضمین‌کننده امنیت آن باشند دستگاه ها خودشان می دانند که نسبت به امنیت داده چه کار کنند.

استاندار زنجان گفت: زیرساخت داده ها که آماده می شود باید موارد کاربری آنها نیز مشخص شود و شاخصهایی برای چگونگی کارکرد این سیستم تعیین شود وگرنه صرف اینکه داده ای در دستگاهی ذخیره شود به کار نمی آید . پس ضمن اینکه دستگاهها داده های خود را بروز می کنند استفاده از آن را هم شروع خواهیم کرد.

افشارچی با بیان اینکه این امکان باید فراهم شود که این داده ها بین دستگاهی استفاده شود گفت: باید چند مورد کاربری تعریف شودو تا جلسات آینده گزارش شود که ببینیم این داده ها مورد استفاده قرار گرفته یانه ؟و تا آخرین لایه بروز رسانی نشود این سیستم تکمیل نشده است و باید به صورت معنادار سرعت گرفتن سرویس بالا رود.

استاندار زنجان گفت: امروز دنیا روی داده می چرخد و اصلی ترین اتفاقی که افتاده این است که آنچه تغییرات بزرگ ایجاد می کند داده است که یکی از دلایلش شبکه های اجتماعی اند که داده تولید می کنند. فضای مجازی فقط شبکه های اجتماعی نیست بلکه امروز حجم داده های تولید شده بسیار بالا رفته وارزشمن هستند و باید به کار گرفته شوند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست