• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۰۹
  • شناسه خبر: 31487

پلیس راهور قربانی طرح ترافیک شد/ شهرداری اختیاری برای اداره شهر ندارد

در جلسه شورای ترافیک پلیس راهور ارائه طرح کرد. بررسی و تبادل نظر شد و نماینده پلیس راهور طرح را کامل توضیح داد و شورای ترافیک استان با استماع راهکارهای پلیس این طرح را تایید کردند و بعد در دومین روز اجرای طرح ، همین شورا ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سعید نجفی عضو شورای شهر زنجان در جلسیه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه به پایان سال رسیدیم پلیس راهور در اولین جلسه در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر زنجان حاضر شد و طرح موضوع کرد که در ماه آخر سال مرکز شهر دچار ترافیک شدید می می شود و با توجه به صحبتهایی که شد تصمیم گرفتیم که این موضو ع را طبق قانون از شورای ترافیک استان پیگیر باشیم .

نجفی گفت: جلسه ای در شورای ترافیک استان تشکیل شد و اعضای شورا حاضر شدند و پلیس راهور نیز در این جلسه ارائه طرح کرد . طرح بررسی و تبادل نظر شد و نماینده پلیس راهور شروع به تشریح طرح کرد و طرح را کامل توضیح داد و شورای ترافیک استان با استماع راهکارهای پلیس این طرح را تایید کردند و بعد در دومین روز اجرای طرح ، همین شورا عقب نشینی کرد و به دلایلی که همه شنیدند این طرح را لغو کرد که با لغو کردن این اجرای این طرح، پلیس راهور قربانی این موضوع شد.

سوال این است که اگر پلیس راهور در مدیریت ترافیک شهر ورود نمی کرد شورای ترافیک تا به امروز چه طرحی برای حل مشکل ترافیک شهر داشته ؟ و چه کاری کرده است ؟ در پایان سال همیشه با شلوغی شهر و درگیری مردم و تصادفات متعدد و نارضایتی ساکنین مرکز شهرمواجه هستیم و پلیس راهور هم وظیفه خود دانست که طرح خود را به شورای ترافیک استان ارائه کند و شورای ترافیک استان هم این موضوع را تایید کرد. چه شد که بعد از دو روز این طرح باطل شد؟ آیا نمی شد این طرح یک هفته اجرا شود و آسیب شناسی شود و اگر خروجی نداشت لغو می شود ؟ نه اینکه پس از یک روز جبهه گیری شود و کار پلیس راهور بی نتیجه بماند.

درخواست ما این است که ازتصمیمات آبکی در استان پرهیز شود و احترام مردم حفظ شود. اداره شهر با تصمیمات آبکی همینگونه است که طی دو روز یک طرح لغو می شود.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان نیز در این جلسه در خصوص اجرای محدودیتهای ترافیکی در شهر گفت: اگر در قوانین کشوری تجدید نظر نکنیم و شهرداری را شهردار شهر نکنیم این اتفاقات را خواهیم داشت .

فیروزفر گفت: اگر قرار است که شهرداری در شهر مسئولیت داشته باشد باید اختیاراتش هم با شهرداری باشد نه اینکه هرجا که صحبت از تکلیف و مسئولیت بود اسم شهرداری را بیاوریم و آنجا که جای تصمیم گیری هست شهرداری کمترین تاثیر را داشته باشد .

وی افزود: این ضعف قوانین کشوری در حوزه شهرداری ها است. شهرداران کشور ما از قدرت عمل و از اختیارات کافی برای اداره شهر برخوردار نیستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست