• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۳-۰۳
  • شناسه خبر: 32726

استان زنجان تنها استان کشور است که دارای برند ویژه زیتون است/زیتون طارم زنجان باید از برند خود برای کل کشور استفاده کند

از محصولات بی نظیر استان زنجان زیتون است که دارای برند ویژه است و هیچ استانی این برند زیتون را ندارد.زیتون طارم زنجان باید از برند خود برای کل کشور استفاده کند و همچنین ما نیز به دنبال این هستیم دیپلماسی زیتون را در کشو ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علیرضا آل امین قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور ، در حاشیه بازدید از مجموعه کشت و صنعت شهرستان خرمدره اظهار کرد: استان زنجان از دیرباز سرآمد حوزه کشاورزی شمالغرب کشور بوده است و از محصولات بی نظیر این استان زیتون است که دارای برند ویژه است و هیچ استانی این برند زیتون را ندارد.

آل امین با اشاره به رقابت ایران و اسپانیا در تولید زیتون گفت: زیتون طارم زنجان باید از برند خود برای کل کشور استفاده کند و همچنین ما نیز به دنبال این هستیم دیپلماسی زیتون را در کشور راه اندازی کنیم.

وی افزود: کشور به لحاظ فناوری در سطح قوی است و باتوجه به اهمیت حوزه کشاورزی و تاکید رهبری بر استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها در این حوزه  استفاده می شوند. همچنین در حال صحت‌سنجی توان دانش بنیان ها برای فعالیت در حوزه خشکسالی و سرمازدگی هستیم.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس اصلا صندوق بیمه کشاورزی ندارند و تازه به فکر ایجاد صندوق شده اند، برای اولین بار در حوزه خلیج فارس بیمه کشاورزی راه اندازی می‌شود.

وی،  با بیان اینکه حوزه نظامی و کشاورزی در دنیا اهمیت فراوانی دارند  و مورد توجه همه کشورها است، افزود:  این موضوع از ابتدا مورد توجه مسئولان نظام جمهوری اسلامی هم قرار گرفته است بطوری که در سال ۶۲ اساسنامه آن تشکیل شده بود و تورم کنونی در این اساسنامه معین بود.

آل امین افزود: بر اساس آمار دولت فعلی در سال گذشته به اندازه هشت سال قبل غرامت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است، با وجود مشکلات  مالی دولت سال گذشته ۵ همت غرامت  پرداخت کرد و این نگاه ویژه دولت نسبت به بخش کشاورزی است.

وی، با اشاره به ترویج بیمه کشاورزی در کشور گفت: در این راستا طبق پیگیری ها  دهیاران به عنوان همیاران بیمه میشوند و همچنین  تفاهم‌نامه‌ای نیز با بسیج در خصوص ترویج فرهنگ بیمه منعقد شده است.

عالمی، مدیر کشت و صنعت شهرستان خرمدره نیز با اشاره به سابقه فعالیت ۵۰ ساله این شرکت در سه بخش زراعت، کشاورزی و دامپروری، گفت: در حوزه دامپروری فقط در بخش گاو شیری فعالیت می‌ شود که ۹۰ درصد درآمد این شرکت از این بخش است و تولید دوماهه سال‌جاری شیر نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود:   این شرکت ۴۰۰ هکتار باغ دارد که ۷۰ هکتار در طارم و مابقی در خرمدره قرار دارد که ۳۰۰ هکتار باغ گردوی مدرن و همچمین تولید محصول استراتژیک گندم  و یونجه، ذرت و البته کلزا ازدیگر محصولات تولیدی این شرکت است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست