• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۴-۱۴
  • شناسه خبر: 33386

آزمایشگاه جامع بهداشت برای نخستین بار در استان زنجان راه‌اندازی خواهد شد/ سکته‌ مغزی از مهم‌ترین علل مرگ و میر در استان زنجان است

دانشگاه علوم پزشکی زنجان حائز شرایط دریافت تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی از محل وام بانک جهانی در قالب پروژه ICERP شده است و با تامین این تجهیزات، آزمایشگاه جامع بهداشت برای نخستین بار در سطح استان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حسن بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی اشراق، اظهار کرد: بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها و بیماری‌های مغز و اعصاب خصوصا سکته‌های مغزی مهم‌ترین علل مرگ و میر در استان زنجان است.

بختیاری گفت: با افزایش تجهیزات پزشکی و توسعه فضاهای درمانی، چرخه‌ی درمان ۳ بیماری شایع که علت عمده‌ی مرگ و میر در سطح استان است را تکمیل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان حائز شرایط دریافت تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی از محل وام بانک جهانی در قالب پروژه  ICERP شده است گفت: با تامین این تجهیزات، آزمایشگاه جامع بهداشت برای نخستین بار در سطح استان راه‌اندازی خواهد شد.

بختیاری با اشاره به خریداری دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس با تکنولوژی بالا برای آنژیوگرافی‌های قلبی عروقی، افزود: این دستگاه، تنها دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس  در شمالغرب کشور می‌باشد و در حال حاضر مراحل نصب و راه‌اندازی آن در بیمارستان آیت‌الله موسوی در حال انجام است. همچنین دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس و دستگاه تصویربرداری ماموگرافی از دیگر دستگاه‌های خریداری شده دانشگاه است که در بیمارستان امیرالمومنین خدابنده در حال نصب و راه‌اندازی است.

وی با بیان اینکه مرکز درمان سکته حاد مغزی (SCU) دانشگاه علوم پزشکی زنجان از مراکز سرآمد در سطح دنیا است، گفت: یک دستگاه آنژیوگرافی مونوپلین برای بخش SCU بیمارستان ولیعصر (عج) خریداری شده است که مراحل نصب و راه‌اندازی آن در حال انجام است.

دکتر بختیاری با اشاره به بهره‌برداری از دستگاه بالون پمپ داخل آئورتی در بیمارستان آیت‌الله موسوی که در جراحی‌های قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: علاوه بر دستگاه‌هایی که خریداری شده و در حال نصب و راه‌اندازی است، برای برخی تجهیزات جدید دیگر از جمله دستگاه سنگ‌شکن، دستگاه MRI و دستگاه IMRT نیز موافق‌های لازم اخذ شده و طی ماه‌های آینده به مراکز درمانی استان اضافه خواهد شد.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با پیگیری‌های مستمر موفق شدیم ۱۴۰۰ نفر از نیروهای شرکتی دانشگاه را در قالب قرارداد با موسسه کارآفرینان آواسلامت درآوریم تا پرداخت‌ها به طور مستقیم به کارکنان صورت گیرد و علاوه بر اینکه به حق و حقوق قانونی خود دست پیدا می‌کنند، دریافتی بالاتری نسبت به قبل داشته باشند.

بختیاری گفت: سهمیه استان زنجان از مجوزهای استخدام وزارت بهداشت، ۲۰۰ نفر اعلام شده بود که با توجه به توسعه مراکز درمانی در استان، توانستیم این تعداد را به ۴۴۶ نفر افزایش دهیم که به زودی در قالب آزمون استخدامی، جذب مجموعه دانشگاه علوم پزشکی خواهند شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست