• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۶-۰۶
  • شناسه خبر: 34546

مراسم تعزیه خوانی اربعین در ارمغانخانه زنجان برگزار می‌شود/ ارمغانخانه یکی از مهم‌ترین کانون‌های تعزیه خوانی کشور است

مراسم تعزیه خوانی اربعین در ارمغانخانه زنجان به مدت سه روز در روزهای ۱۳ و ۱۴شهریورماه و تعزیه «قتیل» روز ۱۵ شهریورماه با حضور عزاداران حسینی از نقاط مختلف کشور در ارمغان خانه زنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مهدی باقری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت اربعین حسینی مراسم تعزیه خوانی سنتی به مدت سه روز در روزهای دوشنبه، سه شنبه ۱۳ و ۱۴شهریورماه از ساعت ۳ بعداز ظهر و تعزیه «قتیل» روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه از ساعت ۹:۳۰ صبح با حضور عزاداران حسینی از نقاط مختلف کشور در تکیه حسینی اعظم ارمغان خانه زنجان برگزار خواهد شد.
باقری گفت: شاخص‌ترین وجه نمایشی در این دوره تعزیه است و شهر ارمغانخانه یکی از مهم‌ترین کانون‌های تعزیه خوانی کشور است. این مراسم با حضور تعزیه خوانان برجسته آذری زبان کشور برگزار می‌شود.  
وی افزود: اجرای سنتی مراسم تعزیه و شبیه خوانی شهر ارمغانخانه از دیر باز مرسوم و دارای قدمت ۴۰۰ ساله بوده است و بر همین اساس نیز در سال ۱۳۸۹به عنوان میراث معنوی کشور ثبت ملی شده است.
گفتنی است؛ شهر ارمغانخانه، مرکز بخش قره‌پشتلو از توابع شهرستان زنجان بوده و در ۳۵ کیلومتری شمال‌غربی زنجان واقع شده است.

خبرنگار-سمیه مصطفوی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست