• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۶-۲۱
  • شناسه خبر: 34622

شانزدهمین جشنواره ملی آش از ۷ مهرماه در زنجان آغاز می شود

شهر زنجان در تاریخ ۷ تا ۱۱ مهرماه شاهد برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی خواهد شد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» داوود آبیان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در جلسه هماهنگی برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار کرد: زنجان در تاریخ ۷ تا ۱۱ مهرماه شاهد برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی خواهد شد. 
آبیان گفت: ۴۰ غرفه برای سالن آش در نظر گرفته شده است که ۳۰ غرفه به استان‌های دیگر تعلق خواهد گرفت و ۱۰ غرفه برای شرکت کنندگان زنجانی در نظر گرفته شده است که با توجه به تعداد بالای درخواست کنندگان، پیش رویداد آش در زنجان برگزار خواهد شد. 
وی افزود: تا به امروز ۸۰ گروه در پیش رویداد برگزاری مسابقه آش برای زنجانی‌ها شرکت کرده‌اند که تا ۲۵ شهریورماه این ثبت نام ادامه خواهد داشت و در هفته پایانی شهریورماه این پیش رویداد برگزار خواهد شد تا ۱۰ گروه تعیین شوند. هیات داوران جشنواره، بهترین آش را از نظر کیفیت، طعم و نیز مقبولیت عموم هموطنان انتخاب خواهند کرد. 
آبیان گفت: در این دوره رئیس جشنواره شهردار زنجان است و جلسات مشترکی به طور منظم در حال برگزاری است. در کنار برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع دستی، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، رویدادهای مختلف فرهنگی نیز اجرا خواهد شد. 
وی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی که در کنار این جشنواره برپا است که می‌تواند زیرساخت‌ها، فرصتهای سرمایه‌گذاری و فرصت‌های شغلی را به خوبی معرفی کنند و مردم سراسر کشور هم با استان بیشتر آشنا شوند گفت: برای این رویداد باید برگزاری تورهای گردشگری، راه اندازی اتوبوس و قطار گردشگری را برنامه ریزی کنیم. برای برگزاری این جشنواره و نمایشگاه از تمامی دستگاه‌های اجرایی و فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی درخواست داریم که با اداره کل میراث‌فرهنگی همراهی کنند. 
معاون گردشگری استان زنجان با بیان اینکه ما جشنواره‌ها را به سمتی می‌بریم که مردم برگزارکننده آن‌ها باشند و منفعت اقتصادی را برای آن‌ها داشته باشد افزود: غرفه‌های آش در سالن شماره یک با ابعاد ۱۶ متری، غرفه‌های صنایع دستی در سالن شماره دو با ابعاد ۴۰ متری و شب‌های فرهنگی در سالن شماره سه برگزارخواهد بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست