• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۰۷
  • شناسه خبر: 34800

آغاز به کار شانزدهمین جشنواره آش ایرانی در زنجان/ زنجان به شهر جشنواره ها تبدیل شده است

شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین گشایش یافت.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» شانزدهمین جشنواره آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در زنجان با حضور معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و.صنایع دستی و مردم زنجان افتتاح شد.

سعید صفوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در این مراسم با بیان اینکه شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، محل ملاقات اقوام، کشورها و ادیان مختلف است و این دو آیین ملی در تقویم رویدادهای ملی ثبت شده است.

صفوی گفت: علاوه بر ۳۰ استان،۹ شهر و یک روستای جهانی در نمایشگاه صنایع دستی شرکت کرده اند وامروز کلکسیونی از زیبایی ها و هنرمندی زنان و مردان ایران زمین در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان را شاهد هستیم.

وی افزود: در کنار برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و رویدادهای مختلف فرهنگی نیز اجرا خواهد شد.

صفوی با بیان اینکه از مجموع ۲۹۹ رشته صنایع دستی کشور حدود ۵۴ رشته در زنجان فعال و زنجان قطب صنایع‌دستی فلزی ایران است گفت: سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات این اداره کل بود و امسال فقط از تسهیلات ۱۴۰۰، ۹۲ میلیارد تومان طی یک و نیم ماه جذب شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: بخشی از تسهیلات نیز برای تکمیل پروژه های گردشگری اختصاص یافته است به طوری که جشنواره آش به عنوان بزرگترین رویداد شهر در تقویم رویدادهای کشور ثبت شده است و ادعا می کنیم این استان به شهر جشنواره ها تبدیل شده است.

 وی همچنین گفت: در هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی نیز که همزمان با جشنواره آش ایرانی در نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین زنجان برگزار می‌شود ۱۸۰ هنرمند در ۱۵۳ غرفه حضور یافته اند.

گفتنی است؛ شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از ۷ تا ۱۱ مهرماه در محل نمایشگاه های بین الملللی کاسپین زنجان برگزار می شود .علاقمندان می توانند از ساعت ۱۶ تا ۱۹ از بخش های مختلف آن بازدید کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست