• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۱۸
  • شناسه خبر: 34967

تکرار نمایشگاه های بین‌المللی می‌تواند زنجان را به مرکز تجارت با روسیه تبدیل کند

باوجود گسترش فناوری در حوزه ارتباطات و ارتباطات نوین، هنوز گفت و گوی رو در رو و صمیمانه جایگاه خودش را از دست نداده است و نمایشگاه ها هم همین فرصت را فراهم می کنند.تکرار این نمایشگاه ها شاید زنجان را تبدیل به مرکز تجاری ...

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» صمد یوسفی اصل، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه اظهار کرد: اکثر واحدهای تولیدی استان مواد اولیه خود را با قیمت جهانی تامین می کنند پس لاجرم محصولاتشان را هم مطابق قیمت های جهانی عرضه می کنند.

یوسفی اصل گفت: قریب به اتفاق واحدهای تولیدی با ظرفیتی پایین تر از ظرفیت اسمی تولید می کنند و وقتی مجبورند محصولاتشان را با قیمت جهانی تولید کنند باید به ظرفیتهای خارج از کشور و بازارهای خارجی نیز فکر کنند.

وی افزود: در سال های آتی واحدهای تولیدی که به بازارهای جهانی فکر نکنند و برای آن برنامه نداشته باشند قطعا ادامه حیاتشان سخت خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: با توجه به گسترش فناوری در حوزه ارتباطات و با وجود ارتباطات نوین، هنوز گفت و گوی رو در رو و صمیمانه جایگاه خودش را از دست نداده است و نمایشگاه ها هم همین فرصت را فراهم می کنند.

صمد یوسفی اصل با بیان اینکه ارتباط با کشور روسیه هم مزایایی هم دارد از جمله مزایای لجستیکی و همسایگی و همینطور فرهنگی به طوری که تجّار هر دو کشور آشنایی خوبی با فضای فرهنگی هم دارند که این دو کشور را به هم نزدیک تر می کند. این امتیازات می تواند فعالیت اقتصادی و تجاری بزرگی را بین دوکشور ایجاد کند ولی تا امروز این اتفاق نیفتاده و باید این فرصت را جدی گرفت و از آن استفاده کرد . اگر این فرصت از دست برود کشورهای دیگر از جمله ترکیه  این فرصت را به نفع خود رقم خواهند زد.

وی گفت: تکرار این نمایشگاه ها و رویدادهای بین المللی شاید زنجان را تبدیل به مرکز تجاری ایران به روسیه کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست