• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۸-۰۱
  • شناسه خبر: 35251

افزایش ۱۴ درصدی مصرف بنزین در منطقه زنجان

مصرف بنزین در استان زنجان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴درصد افزایش دارد. میانگین مصرف ۶ماهه بنزین در بازه زمانی یاد شده در استان ۲۸۶ میلیون و ۴۶۵ هزار لیتر بود.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حمید حبیبی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مصرف بنزین در استان زنجان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴درصد افزایش یافت.
حبیبی گفت: میانگین مصرف ۶ماهه بنزین در بازه زمانی یاد شده در استان ۲۸۶ میلیون و ۴۶۵ هزار لیتر بود.
وی با اشاره به افزایش استفاده مردم از کارت سوخت شخصی افزود: شیوه‌نامه‌هایی نیز برای نظارت بیشتر بر جایگاه‌های عرضه سوخت و جلوگیری از تخلف‌ها ابلاغ شد و همه بخش‌های مرتبط در کشور برای اجرای آن‌ها بسیج شدند.
مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه زنجان همچنین از افزایش ۱۸درصدی مصرف نفت‌گاز در بخش غیرنیروگاهی در استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: مصرف‌کنندگان این فرآورده در این بخش مواردی مانند کشاورزی، حمل و نقل ، صنایع ، ادارات و طرح های عمرانی هستند.
حبیبی گفت: میزان مصرف نفت سفید در بازه زمانی یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش و نفتکوره ۲۰ درصد کاهش و گازمایع ۱۱ درصد کاهش و مصرف CNG نیز ۷درصد کاهش داشت .
لازم به ذکر است؛ استان زنجان از ۶۷جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت‌گاز و۴۰ جایگاه سی‌ان‌جی برخوردار است.

خبرنگار- پریسا نجفی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست