• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۸-۰۱
  • شناسه خبر: 35243

خبرهای خوبی از معادن طلای زنجان در راه است

امروز نمی توانیم ادعا کنیم معادن طلای استان زنجان که درحال بهره برداری هستند معادن قوی هستند که با ظرفیت بالا کار میکنند، اما اقدامات اکتشافی در حوزه معادن طلا در حال انجام است و به نتایج بسیار خوبی رسیده که امسال یا ...

مجید گلشنی فرد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در خصوص وضعیت معادن طلا در استان زنجان اظهار کرد: معادن طلای زنجان که الان پروانه بهره برداری دارند یکی در شهرستان ماهنشان است و در شهرستان ابهر هم داریم . این معادن، معادنی هستند که اصطلاحاً عیارشان پایین است و فقط معدن طلای توزلار است که  واحد فراوری هم دارد و کار می کند.

گلشنی گفت: امیدواریم بخش عمده ای ای از محدوده های طلا در استان که مناطق بسیار مستعدی هستند کارهای اکتشافی آنها هم زودتر در امسال و سال های آتی انجام شود .مطالعات اکتشافات گسترده ای روی معادن طلا  در زنجان در حال انجام است و امیدواریم طی سال های آتی  در موضوع معادن طلا و یا معادن دیگری که طلا در آن به عنوان ماده  معدنی دوم در آن  محدوده است، خبرهای خوبی بشنویم .

وی افزود: در حال حاضر  در زنجان دو  معدن طلای فعال داریم. یک معدن طلای توزلار را داریم که فعال است و دیگری معدن طلای انگوران چای که در حال  فعالسازی آن  هستیم. این معدن سال های سال بود که کار نمی کرد و در حال حاضر  احیا شده  است.

مجید گلشنی در خصوص  معدن طلای چرگر زنجان هم گفت:  به دنبال فعالسازی  مجدد آن هستیم و سایر محدوده ه های دیگر  هم  هست که طلا به عنوان ماده معدنی دوم آنها است و جواز اکتشاف آنها صادر شده و بعد از این که گواهی پروانه و گزارش پایان عملیات اکتشاف آنها ارائه شد، طلای این معادن می تواند به عنوان ماده معدنی دوم باشد که خبرهای خوبی در این حوزه به زودی خواهیم شنید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه امروز نمی توانیم ادعا کنیم معادن طلای استان زنجان  که درحال بهره برداری هستند  خیلی معادن قوی هستند  که با ظرفیت بالا کار میکنند گفت: ما صرفاً یک معدن داریم که کارهای فرآوری  آن هم همین جا انجام میشود ولی در حوزه اکتشاف به شدت بهره برداران و در حال کار هستند که  خیلی امیدوارکننده است و در سالهای آتی و امسال منتظریم که نتایج خوبی در اکتشاف معادن طلا بدهد.

گلشنی فرد افزود:  یکی از مهم ترین محدوده ها محدوده ای است که در دست شرکت ایمیدرو هست به نام معدن طلای گولوجه که منتظر گزارش پایان اکتشاف آن هستیم ولی در کل کارهای اکتشافی در حوزه معادن طلا در حال انجام است و به نتایج بسیار خوبی رسیده که امسال یا سال دیگر اعلام می می شود.

خبرنگار/صغری بنابی فرد

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست