• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۸-۱۰
  • شناسه خبر: 35452

بیش از ۶ میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب های زیرزمینی زنجان با انتقال پساب حاصل از تصفیه فاضلاب شهر زنجان به شهرک های صنعتی/ ۵۰ هزار متر مکعب پساب در شبانه روز آماده تحویل به واحدهای صنعتی استان است

با آغاز عملیات فاز نخست احداث خط انتقال پساب حاصل از تصفیه فاضلاب شهر زنجان به شهرک های صنعتی، سالانه بیش از ۶ میلیون متر مکعب در مصرف آب های زیرزمینی زنجان صرفه جویی خواهد شد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علیرضا جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از آغاز عملیات فاز نخست احداث خط انتقال پساب حاصل از تصفیه فاضلاب شهر زنجان به شهرک های صنعتی نوآوران، شهید شهریاری و اشراق خبر داد و گفت: با تکمیل این طرح واحد های صنعتی زنجان از آب پایدار و مطمئن برخوردار می شوند.

جزء قاسمی گفت: برای اجرای این طرح ۷۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان اختصاص یافته است که به مرور و در قالب هزینه انشعاب از واحدهای صنعتی اخذ خواهد شد.

وی افزود: این طرح به طول ۶۰ کیلومتر اجرا می شود که فاز نخست آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جزء قاسمی با بیان اینکه از پساب تصفیه شده فاضلاب در تصفیه خانه زنجان، ۴۰ لیتر در ثانیه به شهرک صنعتی نوآوران، ۴۰ لیتر در ثانیه به شهرک صنعتی اشراق و ۱۲۰ لیتر در ثانیه نیز به شهرک صنعتی شهید شهریاری تخصیص می یابد گفت: با اجرای این طرح، سالانه بیش از ۶ میلیون متر مکعب در مصرف آب های زیرزمینی زنجان صرفه جویی خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر ۴۵ تا ۵۰ هزار متر مکعب پساب در شبانه روز آماده تحویل به واحدهای صنعتی استان بوده که این میزان در افق طرح، به ۷۵ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب به عنوان یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در شهرهای زنجان، ابهر، دندی، ماهنشان و زرین آباد انجام می شود گفت: صنعت تصفیه فاضلاب به تدریج به تمامی مناطق استان گسترش خواهد یافت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست