• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۸-۱۰
  • شناسه خبر: 36232

جایگزینی ۴۱ هزار متر مکعب بر ساعت سوخت پاک با سوخت‌های میان تقطیر در سال جاری

شرکت گاز زنجان امسال برای جایگزینی سوخت پاک ۴۱ هزار متر مکعب بر ساعت با سوخت‌های میان تقطیر در واحدهای تولیدی و صنایع مشمول و غیر مشمول برنامه‌ریزی کرده است.

شرکت گاز زنجان امسال برای جایگزینی سوخت پاک ۴۱ هزار متر مکعب بر ساعت با سوخت‌های میان تقطیر در واحدهای تولیدی و صنایع مشمول و غیر مشمول برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رحیم سلیمانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از اجرای جایگزینی ۴۱ هزار متر مکعب بر ساعت سوخت پاک به جای سوخت های میان تقطیر صنایع در سال‌جاری توسط گاز زنجان خبر داد.

سلیمانی‌نژاد گفت: استفاده از گاز طبیعی به میزان قابل توجهی، آلودگی ناشی از سایر سوخت‌ها را کاهش داده و در تولید برق استان نقش بسزایی دارد و شرکت گاز زنجان امسال طبق مصوبه شورای اقتصاد، برای جایگزینی سوخت پاک ۴۱ هزار متر مکعب بر ساعت با سوخت‌های میان تقطیر در واحدهای تولیدی و صنایع مشمول و غیر مشمول برنامه‌ریزی کرده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای سیاست جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت‌های فسیلی نظیر مازوت و فرآورده‌های میان تقطیر، افزود: گاز زنجان توانسته است تا کنون ۲۵ هزار و ۸۶۰ متر مکعب بر ساعت جایگزینی سوخت پاک صنایع را در استان  اجرایی کند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه با تلاش و پیگیری‌های مسئولان اجرای این مصوبه تا پایان ۶ ماه نخست سال پیشرفت قابل توجهی داشته است، خاطر نشان کرد:  با توجه به پیشرفت ۶۳ درصدی اجرای طرح جایگزینی سوخت پاک با سوخت‌های میان تقطیر در نیمه نخست سال‌جاری، پیش بینی می‌شود تا پایان سال طرح به طور کامل عملیاتی گردد.

سلیمانی‌نژاد در ادامه با اشاره به تداوم گازرسانی واحدهای تولیدی و صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد، یاد آور شد: در حال حاضر تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی حائز شرایط گاز رسانی در استان زنجان، بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی هستند.

وی گفت: جلوگیری از قطع درختان، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و صرفه جویی در مصرف سوخت از دستاوردهای مهم و قابل توجه جایگزینی گاز طبیعی با سوخت‌های میان تقطیر در صنایع استان است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست