• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۹-۲۳
  • شناسه خبر: 36063

اجرای بیش از ۴۷۰۰ هکتار کشت قراردادی گندم و دانه های روغنی در استان زنجان

تاکنون ۴ هزار و ۷۱۳ هکتار کشت قراردادی گندم و دانه های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا در سال زراعی ۱۴۰۳–۱۴۰۲ در استان زنجان اجرا شده است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ولی اله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان اظهار کرد: تاکنون ۴ هزار و ۷۱۳ هکتار کشت قراردادی گندم و دانه های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا در سال زراعی ۱۴۰۳–۱۴۰۲ در استان زنجان اجرا شده است.

زمانی گفت: کشت قراردادی ۴ هزار و ۷۱۳ هکتار توسط ۴۶۸ نفر از کشاورزان به ثبت رسیده و از مزایای کشت قراردادی گندم، دانه های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه خرید محصول و پرداخت به موقع وجه محصول خریداری شده به تولیدکنندگان طبق قرارداد امکان پذیر است، گفت: یکی دیگر از مزایای کشت قراردادی، پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزارتومان به ازای هر تن کرایه حمل گندم به کشاورزان از مزرعه تا مراکز تحویل گیری است.

زمانی گفت: محصول گندم آبی توسط صندوق بیمه کشاورزی، بیمه می‌شود و کلیه کشاورزان دارای بیمه نامه فعال و یا فاقد بیمه نامه در سالجاری به شرط ارسال قرارداد منعقده بین زارع و مجری کشاورزی قراردادی از طریق بستر الکترونیکی، به تاریخ و میزان سطوح قید شده در قرارداد، بیمه نامه با ۲۰ درصد تخفیف جدید صادر خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان افزود: کشاورزانی که قبلا اقدام به کشت محصول گندم و دانه های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا کرده باشند، هم اکنون نسبت به انعقاد قرارداد کشاورزی اقدام و تایید نمایند.

وی گفت: کشاورزان در مرحله اول میبایست با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت کنند و با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود از طریق نشانی GTC .ir قابل دسترس می باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست