• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۱-۰۷
  • شناسه خبر: 37600

اقامت در مدارس زنجان فقط ویژه فرهنگیان است/ هزینه یک شب اقامت ۲۵۰ تا ۲۹۰ هزار تومان

اسکان نوروزی در مدارس استان فقط برای فرهنگیان است و هزینه اسکان برای کلاس ۵ نفره در گروه ویژه ( خوابگاه مدارس شبانه روزی) ۲۹۰ هزار تومان برای هرشب و برای گروه الف (مدارس روزانه) ۲۵۰ هزار تومان است.

امیر خاتمی، کارشناس امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در خصوص اسکان مسافران نوروزی در مدارس استان اظهارکرد: تعدا ۳۵ مدرسه در استان و ۲۱ مدرسه در شهر زنجان پذیرای مسافران نوروزی هستند.

خاتمی گفت: ظرفیت کلاس ها ۵ نفر و حداکثر ۸ نفر است و ۳ هزار و ۸۴۹ نفر در قالب ۸۸۵ خانواده تا دیروز پذیرش شده اند و در مدارس تعیین شده در استان، اسکان داده شده اند.

وی با بیان اینکه اسکان نوروزی در استان فقط برای فرهنگیان است که در مدارس شبانه خوابگاهی و مدارس روزانه ای که تعیین شده اند پذیرش می شوند گفت: هزینه اسکان برای کلاس ۵ نفره در گروه ویژه ( خوابگاه مدارس شبانه روزی) ۲۹۰ هزار تومان برای هرشب و برای گروه الف (مدارس روزانه) ۲۵۰ هزار تومان است.

خاتمی گفت: اسکان مسافران نوروزی در قالب گروه های ویژه، الف،ب و ج صورت می گیرد که در استان زنجان تلاش کردیم که فقط گروه ویژه و الف داشته باشیم یعنی فقط در خوابگاه مدارس شبانه و مدارس روزانه ای که امکانات و سایر وسایل رفاهی به جز تخت را دارند پذیرش خواهند شد و برای همین مسافران در کلاس ها و خوابگاه ها اسکان داده می شوند و جادر زدن در حیات مدارس در استان زنجان نداریم .

کارشناس امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین در خصوص امکان آسیب زدن به امکانات مدارس تعیین شده نیز گفت: به هر حال افراد با فرهنگ ها و گروه های مختلف به مدارس می آیند و احتمال اینکه امکانات و تجهیزات مدارس آسیب ببیند وجود دارد که از سوی وزارتخانه مبالغی برای تجهیز و تعمیر این مدارس اختصاص می یابد، ضمن اینکه از محل درآمد اسکان نوروزی در مدارس هم درصدی برای خود این مدارس تعیین می شود.

خاتمی درخصوص میزان درآمد حاصل از اسکان مسافران نوروزی در مدارس نیز گفت: معمولا این مبلغ ناچیز است و هدف ما این است که برای همکاران فرهنگی محل اسکانی در نظر بگیریم که معمولا هزینه های جاری مدارس در این ایام را تامین می کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست