• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۱۱
  • شناسه خبر: 3793

بانک‌های خصوصی برای اعطای تسهیلات اقدام کنند

پیام ملت– استاندار زنجان گفت: منابع مالی در اختیار بانک های خصوصی، سرمایه های مردمی است و که باید هر چه سریعتر برای اعطای تسهیلات اقدام کنند. اسدالله درویش امیری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان، اظ ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: منابع مالی در اختیار بانک های خصوصی، سرمایه های مردمی است و که باید هر چه سریعتر برای اعطای تسهیلات اقدام کنند.

اسدالله درویش امیری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان، اظهار کرد: این منابع باید در مسیر اقتصاد و تولید کشور به کار گرفته شود و به حتم ذخیره این منابع مالی در چنین شرایط اقتصادی حرکت درستی نیست.

وی با اشاره به کارنامه منفی بانک‌های خصوصی در بخش تسهیلات، افزود: بانک مرکزی اجازه ارائه تسهیلات را به آنان داده است و این بانک‌ها باید برای اعطای تسهیلات، اقدام کنند.

استاندار زنجان ادامه داد: امید می رود آن نهادی که مجوز فعالیت بانک های خصوصی و غیر دولتی را صادر کرده است، خود پاسخگوی این ناهماهنگی میان این دستگاه های مالی باشد.

درویش امیری به رشد ایجاد کارگاه‌ها و راه‌اندازی مجدد آن‌ها در استان اشاره کرد و گفت: در شهریورماه امسال ۱۲ هزار و ۶۹ کارگاه در استان فعال بود که امروز این آمار به ۱۳ هزار و ۹۵ مورد افزایش یافته و ۱۲۶ کارگاه نیز فعال شده است که یا جدیدالتاسیس هستند و یا از حالت نیمه‌فعالی به صورت فعال درآمده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت فعلی اقدامات قابل توجهی در کمک به واحدهای تولیدی داشته است، تصریح کرد: دولت توجه لازم را به واحدهای تولیدی داشته است از همین رو باید از تدبیر و درایتی که دولت در ایجاد کارگروه رفع موانع تسهیل داشته است، تقدیر کرد.

استاندار زنجان تاکید کرد: در صورتی که این همکاری و تلاش نبود، علاوه بر آنکه تعداد واحدهای تولیدی افزایش نمی یافت، فرصت شغلی جدید برای چهار هزار و ۲۸ نفر دیگر فراهم نمی شد.

درویش امیری با اشاره به اینکه در طول ۸ سال دولت قبلی ۱۲ هزار بیمه شده اجباری اضافه شده است، خاطر نشان کرد: این در حالی است که در طول سه سال، ۸ هزار نفر به بیمه‌شدگان اجباری اضافه شده است.

وی با بیان اینکه کارنامه نظام بازگوی تمام اقدامات است، افزود: با توجه به جلساتی که برگزار شده، دیگر شاهد کاهش نیروی کار نیستیم و از شهریور تا آذرماه امسال نیز ۳۰۲۸ بیمه اجباری به بخش بیمه‌شدگان اضافه شده است.

استاندار زنجان یاد آور شد: خروجی‌ جلسات و اقدامات دولت حاکی از رشد و رونق است.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست