• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۱-۱۹
  • شناسه خبر: 4399

حضورگسترده جوانان در بین معتکفین مایه دلگرمی است

پیام ملت_ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: بیش از ۸۰ درصد از معکتفین استان را جوانان تشکیل می دهند که هر سال بیشتر از سال گذشته در این مراسم معنوی شرکت می کنند. آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان ...

پیام ملت_ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: بیش از ۸۰ درصد از معکتفین استان را جوانان تشکیل می دهند که هر سال بیشتر از سال گذشته در این مراسم معنوی شرکت می کنند.

آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در بسیاری از مساجد استان و شهرستان ها، خاطر نشان کرد: این ایام بهترین فرصت برای خودسازی است و چه بهتر است که از این ایام بهترین استفاده را بکنیم که حاصل آن رضایت پروردگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد حاضران در مراسم اعتکاف جوانان هستند، افزود: آمادگی مردم به ویژه جوانان برای پذیرش یک پرچم و یک مرام و چتر گسترده به نام عدالت باید فراهم شود که آن در سایه ایمان و ترس از خدا و عمل صالح محقق می شود.

امام جمعه زنجان به۱۰ ماه رجب به عنوان شب ولادت با سعادت امام محمد تقی (ع)، جواد الائمه اشاره کرد و گفت: امام رضا که تا سن ۴۷ سالگی  دارای فرزند نبودند و غاصبان خلافت فکر می کردند که نسل امامت منقطع می شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به ۲۰ فروردین سال ۵۹، به عنوان یکی از روزهای حساس در تاریخ سیاسی کشور ایران، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران از زیرسلطه استعمار انگلیس و آمریکا بیرون آمده و شاه ایران که نوکر حلقه به گوش آمریکا بود از کشور رانده شد.

وی با بیان اینکه ۲۰ فروردین سال ۷۲ سالروز شهادت هنرمند انقلاب شهید مرتضی آوینی است، افزود: این روز در تاریخ فرهنگ عمومی کشور، روز هنر انقلاب اسلامی شناخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به ۲۱ فروردین سال ۷۸ خاطر که سالروز شهادت امیر سپهبد علی شیرازی توسط منافقین کوردل است، تصریح کرد: همچنین ۲۱ فروردین سال ۵۸ سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که این بنیاد خدمات ارزنده‌ای را برای مردم انجام داده است.

آیت الله خاتمی یاد آور شد: امروز شهید شهریاری به عنوان شهید اقتدار علمی مایه افتخار برای مردم زنجان است.

وی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره)، خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن در محرومیت زدایی گام های مهمی را برداشته است.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست