• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۲-۰۴
  • شناسه خبر: 37828

فاصله ازدواج تا تولد نخستین فرزند، بحرانی ترین وضعیت زنجان در حوزه جمعیت است/ تعیین سه مسیر بهره وری در حوزه صنعت، آب و کشاورزی در استان

اتاق رصد وضعیت جمعیت استان برای اطلاع از وضعیت بخش های مختلف استان از لحاظ جمعیتی با اطلاعات ثبت احوال استان تشکیل و افتتاح خواهد شد. مثلا در حوزه جمعیت در زنجان، فاصله تاریخ ازدواج تا تولد نخستین فرزند، بحرانی ترین وضعی ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی، استاندار زنجان در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه نسبت به وظایف مهم دستگاه های استان مسلط هستم گفت: یکی از مسائل مهم ما تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت است که امیدواریم تا دو ماه آینده حل شود.

افشارچی در خصوص شعار سال نیز گفت: در «جهش تولید با مشارکت مردم»هم یکی از کارهایی که می کنیم سیستماتیک کردن سرمایه گذاری است و کار دیگر هم این است که نسبت به آن توان کمی که مردم دارند احساس مسئولیت کنیم و سرمایه های کوچک مردم را از خرید طلا و دلار به سمت تولید هدایت کنیم .

وی افزود: برنامه دیگر هم تقویت تعاونی ها برای مشارکت مردم است ضمن اینکه در حوزه کشاورزی هم در قالب زمین های زیستی معیشتی برنامه های خوبی برای تولید داریم .

استاندار زنجان با بیان اینکه در روستاها هم قرار نیست هر اعتباری که به دهیاری ها می دهیم فقط برای آسفالت هزینه شود گفت: برای این اعتبارات هم در جهت سرمایه گذاری در روستاها برنامه داریم.

افشارچی با اشاره به لزوم توجه به سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان نیز گفت: این شرکت ها گاهی تا ۲۰۰ درصد سود دارند و هدایت سرمایه گذاری ها به این سمت هم می تواند در پیشبرد شرکت های دانش بنیان موثر باشد.

استاندار زنجان گفت: امسال سه مسیر بهره وری برای استان در نظر گرفته اییم که شامل سه حوزه صنعت، آب و کشاورزی است که دستگاه های دیگر نیز باید در کنار آنها باشند.

وی در خصوص موضوع افزایش جمعیت نیز گفت: دستگاه ها نسبت به برنامه ریزی در این موضوع حداقل در دستگاه خودشان جدی باشند.

مدیر کل امور بانوان استانداری نیز در این جلسه اظهار کرد: اتاق رصد وضعیت جمعیت استان برای اطلاع از وضعیت بخش های مختلف استان از لحاظ جمعیتی با اطلاعات ثبت احوال استان تشکیل و افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در حوزه جمعیت در زنجان، فاصله تاریخ ازدواج تا تولد نخستین فرزند، بحرانی ترین وضعیت است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست