• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۲-۰۶
  • شناسه خبر: 4590

۲۳ میلیون نفر حاشیه‌نشین تحت پوشش مراکز جامع خدمات سلامت هستند

پیام ملت– معاون بهداشت وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز جامع خدمات سلامت با ارائه خدمات رایگان به مراجعان تا کنون ۲۳ میلیون نفر حاشیه‌نشین در شهرها را تحت پوشش قرار داده است. علی اکبر سیاری ظهر امروز در آ ...

پیام ملت معاون بهداشت وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز جامع خدمات سلامت با ارائه خدمات رایگان به مراجعان تا کنون ۲۳ میلیون نفر حاشیه‌نشین در شهرها را تحت پوشش قرار داده است.

علی اکبر سیاری ظهر امروز در آیین افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه زنجان، با اشاره به عملکرد خوب دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت و درمان اظهار کرد: اجرای طرح تحول سلامت دستاورد مهم دولت یازدهم در حوزه سلامت است و دومین موفقیت دولت در این حوزه می باشد.

وی با بیان اینکه هدف دولت یازدهم از طرح تحول سلامت حمایت مالی بوده است، تصریح کرد:  این طرح با هدف اینکه همه با هر توان مالی باید بتوانند از خدمات درمانی و بهداشتی به خوبی بهره‌مند شوند و استفاده کنند  اجرائی شد.

وی با بیان اینکه کنترل بیماریهای واگیر دار یکی دیگر از موفقیتهای حوزه بهداشت و درمان کشور است، افزود: ۱۷ سال است که هیچ موردی از فلج اطفال گزارش نشده است و هیچ موردی به دلیل بیماری کزاز نوزادی وجود نداشته است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی   در ادامه گفت: این در حالی است که در دهه ۶۰ سالانه ۱۰ هزار نوزاد به دلیل کزاز نوزادی فوت می‌شدند.

سیاری به انجام واکسیناسیون بالا در کشور  اشاره کرد و افزود: با انجام پوشش واکسیناسیون های مناسب در دو سال گذشته هیچ اثری از بیماری وبا در کشور مشاهده نشده است  این در حالی است که در سال ۹۲ ۱۶ مورد وبا داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه دستاوردها و عملکردها در حوزه بیماری‌های واگیردار بهتر از بیماری های غیر واگیر بوده است، خاطر نشان کرد: بیماری‌های غیرواگیر ناشی از هشت عامل خطرزا می باشد که چهار مورد رفتاری و چهار مورد نیز بیولوژیکی است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی  به عوامل تهدید کننده بیولوژیکی اشاره کرد و افزود: ۲۷ درصد مردم کشور فشار خون بالا ، ۱۰ درصد قند خون بالا و ۱۵ میلیون نفر نیز مبتلا به چربی خون بالا هستند.

سیاری ادامه داد: اضافه وزن و چاقی که ۵۹ درصد از مردم بالای ۵۰ سال دارای چاقی هستند و همه این عوامل موجب بیماری‌های قلبی عروقی٬ سرطان، دیابت و بیماری‌های مزمن تنفسی می‌شود.

وی با اشاره به طرح ایراپن خاطر نشان کرد: این طرح به منظور کاهش ۲۵ درصد مرگ نابه‌هنگام مردم طی ۱۰ سال آینده، یکی دیگر از دستاوردهای دولت یازدهم است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی  یاد اور شد: دولت تدبیر و امور با وجود کمبود منابع مالی در مقایسه با دولت دهم که از درآمدهای بالی نفتی برخوردار بوده است، دستاوردهای خوبی را در کارنامه خود دارد.

سیاری به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح ۲۷۰۰ واحد مرکز بهداشتی، ۶۲۰۰ واحد درمانی با اعتبار پنج‌هزار میلیارد ریال راه‌اندازی و شش‌هزار پزشک خانواده، ۱۵ هزار نفر برای سلامت روان و ۸۰۰ کارشناس تغذیه به کار گرفته شد.

وی با بیان اینکه مراکز جامع خدمات سلامت با ارائه خدمات رایگان به مراجعان راه اندازی شده است، افزود: تا کنون ۲۳ میلیون نفر حاشیه‌نشین در شهرها از خدمات این مراکز بهره مند شده اند.

 

انتهای خبر/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست