• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۲۶
  • شناسه خبر: 5852

شهدای مدافع حرم نماد آزادگی هستند

پیام ملّت– مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نام شهدای مدافع حرم و شهید محسن حججی در تاریخ به عنوان نماد آزادگی ثبت خواهد شد. به گزارش پیام ملّت، ناصر مقدم در مراسمی به مناسبت بازگشت پرافتخار آزادگان به ...

پیام ملّت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نام شهدای مدافع حرم و شهید محسن حججی در تاریخ به عنوان نماد آزادگی ثبت خواهد شد.

به گزارش پیام ملّت، ناصر مقدم در مراسمی به مناسبت بازگشت پرافتخار آزادگان به کشور در جمع همکاران این مجموعه اظهار کرد: آزادگان برای دفاع از ارزش های انقلاب و دین اسلام عمر خود را در زندان های رژیم بعثی گذراندند.

وی از آزادگان به عنوان سرمایه های برای تداوم آرمان های امام و شهدا یاد کرد و گفت: آزادگان نماد ماندگاری ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند.

این مقام مسوول با استناد به حدیثی از امام صادق(علیه السلام) به ویژگی های فرد آزاده اشاره کرد و گفت: وفاداری، تدبیر، حیا، خوش اخلاقی و آزادگی از ویژگی های فرد آزاده است.

مقدم به حدیثی از امام علی(علیه السلام) در این خصوص اشاره کرد و افزود: انسان آزاده به عنوان انسان اخلاقی، نماد اخلاقی هستند و از هر گونه زشتی و پلیدی منزه می باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه به فرموده حضرت علی(علیه السلام) انسان آزاده کسی است که از ناهنجاری ها و بدی ها پرهیز می کند، خاطرنشان کرد: در این روایات ائمه معصومین(علیه السلام) همه ما را به اخلاق حسنه و تقوا دعوت می کنند.

وی به نقش انسان آزاده در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: انسان آزاده باید علاوه بر داشتن پنج ویژگی مورد تاکید امام صادق(علیه السلام) نسبت به ادای وظیفه خود کوشا باشد.

مقدم با یادآوری اینکه نتیجه فرع بر وظیفه است، اظهار کرد: امروز برای مقابله با استکبار جهانی و زیاده خواهی دشمنان بایستی به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

وی یکی از دلایل عظمت اسلام را آزادگی امام حسین(علیه السلام) و شهدا عنوان کرد و گفت: شهدا و ایثارگران در مقابل دشمتان ایستادند و از اسلام دفاع کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به حدیثی از امام حسین(علیه السلام) که می فرمایند: اگر دین ندارید، آزاد مرد باشید، خاطرنشان کرد: نام شهدای مدافع حرم و شهید محسن حججی در تاریخ به عنوان نماد آزادگی ثبت خواهد شد.

این مقام مسوول به موفقیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تقدیر وزیر وزارتخانه متبوع هم اشاره کرد و با بیان اینکه این موفقیت ها در سایه همکاری و تلاش تمام همکاران حاصل شده است، گفت: در سه سال اخیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به عنوان دبیر منطقه پنج کشور فعالیت می کند.

وی در ادامه با اشاره به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کابینه دولت دوازدهم رای اعتماد از مجلس را خواهد گرفت، گفت: آقای صالحی تلاش های گسترده ای در امر فعالیت های فرهنگی در استان ها داشته است که از آن جمله می توان به خرید ۱۱۵ میلیون تومان کتاب از مولفان استان زنجان اشاره کرد.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست