• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۰۶
  • شناسه خبر: 7591

برای رسیدن به منافع نباید پشت مردم پنهان شد

پیام ملّت– رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با انتقاد از برخی حرکت ها در چند هفته گذشته با هدف رسیدن به منفعت شخصی و جلب نظر افکار عمومی بیان کرد: راه اندازی ساختمان پزشکان در منطقه پایین دست شهر زنجان از سوی بخش ...

پیام ملّت رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با انتقاد از برخی حرکت ها در چند هفته گذشته با هدف رسیدن به منفعت شخصی و جلب نظر افکار عمومی بیان کرد: راه اندازی ساختمان پزشکان در منطقه پایین دست شهر زنجان از سوی بخش خصوصی بدون اخذ مجوز از سوی دستگاه نظارتی غیرقانونی است و اعتقاد دارم برای رسیدن به منافع نباید پشت سر مردم پنهان شویم.

دکتر حسین بابایی با اشاره به نصب بنرهای مختلف در شهر زنجان درباره راه اندازی ساختمان پزشکان در منطقه پایین شهر و اعلام مخالفت ها در این مورد اضافه کرد: ارائه خدمات از سوی استان اولویت هایی دارد و اشکالات کارشناسی به این پروژه وارد است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان درباره راه اندازی مجتمع سلامت در مجاورت بیمارستان ولیعصر(عج) گفت: هیچ موقع زمین های بیمارستان ولیعصر(عج) به حراج گذاشته نمی شود و مسیر قانونی را طی می کند. نظام پزشکی با همکاری جامعه پزشکان هماهنگ کرده مطب و کلینک مجزا در ضلع جنوب غربی بیمارستان در ۸ طبقه ساخته شود.

بابایی در بخش دیگر صحبت هایش با تاکید بر اینکه خلاء قانونی در زمینه مطب های پزشکان وجود دارد، ادامه داد: در صورت ارائه شکایتی در خصوص وضعیت نامناسب مطب ها این سازمان از طریق ماده ۲۸ ورود کرده و موضوع را بررسی می کند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه پزشکان تافته جدا بافته از مردم نیستند، تاکید کرد: این قشر همواره خود را جزوی از مردم می دانند و پزشکان راضی نمی شوند که مردم دچار مشکل شوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با پرداختن به ضرورت مناسب سازی فضاهای شهری برای تردد آسان معلولان بیان کرد: فضاهای شهری به ما تحمیل می شود و همکاری سایر ارگان ها بخصوص مدیریت شهری و سازمان بهزیستی در تحقق اهداف ضروری است.

به گفته بابایی، سال گذشته ۱۱۶ پرونده در حوزه تخلفات بررسی شده که ۳۰ مورد آن قصور پزشکی بوده است.

وی درباره مراجعه به پزشکان زیبایی در  ایران و زنجان گفت: متاسفانه آمارها حکایت از این دارد که در ایران مراجعه به پزشکان زیبایی از نُرم جهانی خیلی بالاتر است. با این حال فرهنگسازی در این زمینه ضروری است؛ چرا که بیمه ها هیچ گونه پوششی در زمینه جراحی های زیبایی ندارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان ادامه داد: بیشترین آمار شکایت از پزشکان زنان و جراحی است و کوچکترین عدم رسیدگی در لحظات اولیه تولد نوزاد موجب بروز مشکلات بسیاری می شود.

بابایی درباره وضعیت زنجان به لحاظ امکانات ساختمانی در حوزه درمان قبل از دهه ۷۰ گفت: با ورود خیران و احداث بیمارستان ولیعصر(عج) اوضاع استان در این حوزه اندکی بهبود یافت و اکنون هیأت امنای این بیمارستان برای جبران کمبود در تخت‌های بیمارستانی راه‌کارهایی را پیش‌بینی کرده است که اگر به نتیجه برسد می‌تواند بخشی از مشکلات این حوزه را کم کند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به قصورات پزشکی طبق آئین‌نامه انتظامی خاص رسیدگی می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته۱۱۶ پرونده پزشکی به نظام پزشکی استان ارجاع شد که۳۰ پرونده از این مجموع که۲۷ درصد را شامل می‌شود، منجر به صدور رای قصور شد و این آمار در چهار ماه نخست امسال۳۸ پرونده بود که هشت مورد از آن‌ها تا این مقطع از سال منجر به صدور رای قصور شده است.

وی با اشاره به اینکه در اغلب صنوف تخلفات توسط خود صنف رسیدگی می‌شود؛ ادامه داد: رسیدگی به تخلفات حوزه پزشکی طبق آئین‌نامه تعریف شده رسیدگی و در صورت وقوع تخلف طبق ضوابط موجود عمل می‌شود.

بابایی با تاکید بر رعایت تعرفه پزشکی توسط پزشکان درباره بالا بودن نرخ دندانپزشکی بیان کرد: این میزان بر مبنای ضریب خاصی است که خارج از آن تخلف است.

وی در خاتمه صحبت هایش با تاکید بر اطلاع رسانی شفاف حوزه سلامت اظهار کرد: با وجود حجم بالای کاری در این حوزه و گستره فعالیت ها جماعه پزشکی در این بخش ضعیف عمل کرده است.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست