• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۱-۰۷
  • شناسه خبر: 12575

بیش از ۸۴ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز بهره مند هستند

پیام ملّت – مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: الکترونیکی کردن قبض ها به وصول بدهی ها کمک می کند به طوریکه ۴۰ درصد مشترکین به محض دریافت پیامک اقدام به پرداخت قبض خود می کنند ولی حذف قبوض کاغذی هرچند از لحاظ زیست ...

پیام ملّت – مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: الکترونیکی کردن قبض ها به وصول بدهی ها کمک می کند به طوریکه ۴۰ درصد مشترکین به محض دریافت پیامک اقدام به پرداخت قبض خود می کنند ولی حذف قبوض کاغذی هرچند از لحاظ زیست محیطی و کاهش مصرف کاغذ موثر است اما صرفه جویی ریالی برای شرکت گاز نخواهد داشت زیرا این هزینه به اپراتور های ارسال پیامک پرداخت می شود.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»  موسی احمدلو  در نشست مطبوعاتی به مناسبت چهل و یکیمن سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: هرچند دهه فجر فرصتی مغتنم برای بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون به شمار می رود اما به طور قطع هرچه بر طول عمرجمهوری اسلامی افزوده می شود جذابیت و اهمیت پرداختن به دستاوردهای عظیم و توسعه ایران بیشتر جلوه می کند.

احمدلو گفت: عملیات صنعت گاز با وجود تحریم های پس از انقلاب اسلامی درخشان و قابل توجه است در استان زنجان نیز توسعه شبکه گازرسانی به منظور محرومیت زدایی با پیروی از منویات رهبری سرلوحه اقدامات شرکت گاز بوده است به گونه ای که امروز۹۴/۹ درصد خانوارهای شهری و روستایی یعنی ۱۰۰  درصد خانوارهای شهری و بیش از ۸۴ درصد خانوارهای روستایی از شبکه گاز بهره مند هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان از افتتاح ۲۷پروژه روستایی در دهه فجر با هزینه ۴۲۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال و اتصال ۴۴ واحد صنعتی و تولیدی به شبکه گاز خبر داد و گفت:در کل استان ۳۴۲ هزار مشترک گاز داریم  که از این تعداد ۸۰ هزار و۹۴۶ مشترک روستایی هستند و ۲۳ هزار مصرف کننده تجاری هستند

احمدلو در رابطه با آموزش های ایمنی نیز گفت: تا کنون ۱۴۰ هزار دانش اموز مقطع پنجم ابتدایی به عنوان همیار گاز در راستای فرهنگ ایمنی مورد آموزش قرار گرفته اند.

وی همچنین از ثبت اختراع دستگاه تولید برق از ایستگاه تقلیل فشار برای شرکت گاز استان خبر داد و گفت :دنبال تجاری سازی این اختراع هستیم.

با بیان اینکه  در حال حاضر ۷ خدمت از ۲۲ خدمت به مشترکین به صورت غیر حضوری انجام می شود گفت: در دهه فجر تمام این ۲۲ خدمت به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی با بیان اینکه هرساله ۱۳ هزار به تعداد مشترکین گاز افزوده می شود گفت: با توجه به افزایش مشترکین حوادث مربوط به گاز افزایش نداشته است ولی این امر هنوز نیاز به فرهنگ سازی طولانی مدت دارد.

وی با اشاره به اینکه در چند روزی که هوای استان سردتر شده بود ۱۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است که رقم بی سابقه ای بود گفت: یک درجه کاهش دمای خانه ۶درصد از مصرف گاز را کم می کند.

مدیر عامل شرکت گاز استان میزان بدهی مشترکان خانگی و صنعتی را ۸۷ میلیارد تومان عنوان کرد وگفت: به دلیل اینکه بخشی از هزینه سازمان هدفمندی  یارانه ها از شرکت گاز تأمین می شود، پرداخت  این بدهی کمک بزرگی در تامین هزینه های سازمان هدفمندی یارانه های خواهد کرد.

احمدلو در پایان این جلسه از  مردم و مشترکین گاز درخواست کرد نسبت به صرفه جویی و مصرف بهینه گاز اهتمام داشته و نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست