• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۰۹
  • شناسه خبر: 13565

ترخیص ۳۷ نفر از بیماران بهبود یافته کرونا ویروس از بیمارستان خدابنده/ پنج نفر جان خود را از دست داده اند

پیام ملّت– رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده با اشاره به این که تا ۸ فروردین ماه و از ابتدای ورود کرونا ویروس به این شهرستان ۱۸۴ نفر تحت درمان قرار گرفته اند گفت: ۴۲ نفر از افراد مذکور دارای آزمایش قطعی مثبت ...

پیام ملّت– رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده با اشاره به این که تا ۸ فروردین ماه و از ابتدای ورود کرونا ویروس به این شهرستان ۱۸۴ نفر تحت درمان قرار گرفته اند گفت: ۴۲ نفر از افراد مذکور دارای آزمایش قطعی مثبت ابتلا به این ویروس بوده اند که خوشبختانه تا ۸ فروردین ۳۷ نفر از مبتلایان با حال عمومی خوب ترخیص شده اند.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از سایت بیان خدابنده ایرج کریم فر با اشاره به این که کل افرادی که از ابتدای ورود کرونا ویروس به شهرستان خدابنده تحت درمان قرار گرفته اند ۱۸۴ نفر بوده است گفت: ۶۳ نفر از مراجعین به صورت سرپایی در مراکز خدمات جامع سلامت تحت درمان قرار گرفته و ترخیص شده اند.

وی با بیان این که تعداد ۱۲۴ نفر از مراجعین نیز در بیمارستان شهرستان بستری شده اند خاطر نشان کرد: جواب آزمایش کرونای ۶۵ نفر خوشبختانه منفی اعلام شد اما درمان کرونا دریافت کرده و با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده اند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان خدابنده افزود: ۴۲ نفر از مراجعه کنندگان دارای جواب آزمایش قطعی مثبت ابتلا به کووید ۱۹ بوده اند که از این افراد نیز ۳۷ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص یافته اند که متاسفانه ۵ نفر نیز جان خود را در اثر ابتلا به بیماری از دست داده اند.

به گفته وی جواب آزمایش ۱۴ نفر از مراجعین فعلا مشخص نشده است که از این تعداد ۷ نفر در بخش کرونای بیمارستان امیرالمومنین شهرستان بستری هستند و ۷ نفر دیگر دارای حال عمومی مناسبی بوده و نیاز به بستری نداشتند.

کریمی فر با اشاره به این که ۲ نفر از فوتی ها از بخش مرکزی خدابنده بوده اند بیان کرد: یک نفر از فوتی ها از شهرستان بزینه رود، یک نفر سجاسرود و یک نفر نیز ساکن تهران بوده و در این شهرستان مهمان شده که در اثر ابتلا فوت کرده است.

کریمی فر با تاکید بر این که همه باید در خانه ماندن را جدی بگیرند عنوان کرد: در جهت مقابله با کرونا ویروس شش بخش وجود دارد که شامل پیشگیری، بیماریابی و غربالگری، قرنطینه، درمان، نقاهتگاه و کف و دفن بیماران فوتی در اثر این بیماری است.

وی با بیان این که عاجزانه چند درخواست از مردم داریم تصریح کرد: مردم در تجمعات شرکت نکنند زیرا پیشگیری بهتر از درمان است با در خانه ماندن هم جان خود و هم جان دیگران را در امان نگه خواهند داشت.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان خدابنده با تاکید بر این که مردم مشارکت فعالانه در غربالگری سلامت داشته باشند گفت: بهورزان و مراقبین سلامت با جمعیت تحت پوشش تماس میگیرند و از آن ها علائم بیماری کرونا را سوال می کنند تقاضا داریم همکاری های لازم را داشته باشند و در صورت وجود علائم کرونا تحت هیچ شرایطی پنهان کاری نکنند زیرا درمان در مراحل اولیه بهتر جواب می دهد.

این مقام مسئول اظهار داشت: مردم در مراسم کفن و دفن افرادی که در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند شرکت نکنند زیرا حضور در تجمعات ریسک ابتلا به خطر ویروس را بالاتر می برد./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست