• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۵
  • شناسه خبر: 15695

مساجد و محل های برگزاری مراسم شب احیا نباید بیش از ۲۵ درصد ظرفیتشان پر شود

پیام ملّت-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: اگر در شب های قدر افراد خواستار حضور در مساجد باشند باید تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

محمد رضا صائینی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با بیان این که کرونا همچنان با قوت در استان حضور دارد اظهار داشت: حضور در تجمعات طبیعتا موجب شیوع و گسترش بیماری خواهد شد.

وی افزود: توصیه اول به مردم این است که برای استفاده از فیوضات این ماه و شب های قدر، در خلوت منزل و در کنار اعضای خانواده اقدام به شب زنده داری کنند و به تجمعات ورود نیابند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان این که اگر افرادی خواستار حضور در مساجد هستند باید به نکاتی توجه داشته باشد تصریح کرد: نباید در مساجد و محل های برگزاری مراسم شب احیا بیش از ۲۵ درصد ظرفیت مساجد پر شود.

صائینی توصیه کرد: همه افراد باید از ماسک و دستکش استفاده کنند، از پخش هر گونه نذورات و مواد خوراکی در داخل مساجد خود داری کنند، افراد باید برای خود قرآن، مفاتیح، سجاده و مهر ببرند و خانم ها نیز چادر نماز مخصوص خود را به همراه داشته باشند.

صائینی با تاکید بر این که افراد سالمند، کودکان، افراد با بیماری های زمینه ای و بیماری خاص اکیدا در تجمعات و در مراسم در مساجد شرکت نکنند بیان کرد: بهتر است مردم با پیگیری پخش مراسم شب احیا از تلوزیون از فیوضات این شب ها بهره مند شوند./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست