• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۶
  • شناسه خبر: 15752

آغاز به کار پروژه ها با پیشرفت فیزیکی بالاتر از ۶۰ درصد، گامی در راستای جهش تولید است

پیام ملّت- رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان گفت: با راه اندازی پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالاتر از ۶۰ درصد در سال جاری در استان می توانیم زمینه اشتغال بالایی ایجاد کنیم و جهش تولید را موجب شویم.

ناصر فغفوری در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: همواره دو شاخص در حوزه توسعه صنعتی مد نظر قرار می گیرد که یکی از آن ها پروانه های بهره برداری واحد های صنعتی است، یعنی کارخانه ای که به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: دومین شاخص، مجوز های تاسیس و درخواست های سرمایه گذاری است و طبیعی است که بخشی از درخواست مجوزهای تاسیس برای احداث واحد های صنعتی به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان با بیان این که هر چه قدر که درخواست ها افزایش یابد در حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد از جواز تاسیس ها به پروانه بهره برداری تبدیل می شود گفت: طی سال گذشته علی رقم وجود تحریم ها و شرایط اقتصادی که تمام فکر ها بر این بود که درخواست های سرمایه گذاری صنعتی در استان کاهش یابد، اما این امر محقق نشد و سرمایه گذاری ها افزایش یافت.

این مسئول با بیان این که وضعیت سرمایه گذاری صنعتی در استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ متفاوت بود عنوان کرد: از لحاظ تعداد، میزان و حجم سرمایه گذاری های صنعتی در استان وضعیت بهبود یافته بود و پیش بینی های اشتغال این جواز تاسیس ها که می توان بر روی ۲۰ الی ۲۵ درصد آن حساب کرد، شرایط را کاملا متفاوت کرده بود.

فغفوری گفت: امیدواریم با راه اندازی پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالاتر از ۶۰ درصد در سال جاری در استان بتوانیم زمینه اشتغال بالایی ایجاد کنیم و جهش تولید را موجب شویم.

این مسئول با اشاره به این که در سال گذشته یک هزار و۳۲ فقره جواز تاسیس در استان زنجان صادر شده است عنوان کرد: این میزان در سال ۹۷ به تعداد ۷۶۶ مورد بوده است.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این طرح های صنعتی بالغ بر ۸۳ هزار میلیارد ریال می باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اشتغالزایی پیش بینی شده برای این طرح ها یادآور شد : پیش بینی می شود با راه اندازی طرح های صنعتی زمینه اشتغال برای ۱۷هزار و ۶۶۴ نفر فراهم گردد.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان مجوزهای صادره مربوط به محصولات فلزی و فابریکی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی و محصولات غذایی و آشامیدنی می باشد.این مسئول ابراز داشت: سهم استان از کشور در تعداد صدور جواز های تاسیس ۴ درصد و در میزان سرمایه گذاری ۳ درصد می باشد که این میزان بیش از سهم استان از لحاظ مساحت و جمعیتی است. /ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست