• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۰۶
  • شناسه خبر: 16407

حساب خانواده زندانی از خود زندانی جدا است

پیام ملّت- مدیر کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: از سال جدید کمک های انجمن حمایت از خانواده های زندانیان با ارائه شماره حساب بانکی توسط خانواده های زندانیان به صورت نقدی به حسابشان واریز می شود.

محمد جوادی در گفت و گو  با خبرنگار«پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: با توجه به اینکه با زندانی شدن یک نفر، خانواده و تک تک اعضای خانواده او هم دچار آسیب های مختلف فرهنگی و اجتماعی می شوند در حالی که هیچ نقشی در رفتار مجرمانه زندانی ندارند و فقط گرفتاری های روحی و روانی ناشی از زندانی شدن عضوی از خانواده بر این افراد تحمیل می شود.

محمد جوادی گفت: شایسته است کلیه رسانه ها ضمن فرهنگ سازی در خصوص ضرورت حمایت از این اقشار آسیب پذیر، افکار عمومی را به گونه ایی هدایت کنند که  در جامعه جا بیفتاد که حساب خانواده زندانی از خود زندانی جدا است.

 مدیر کل زندان های استان زنجان  تعداد خانواده های تحت حمایت انجمن حمایت از خانواده زندانیان را در حال حاضر ۵۶۵ خانواده یعنی ۹۰۰ نفر در استان اعلام کرد و افزود: این خانواده ها منعی برای تحت پوشش قرار گرفتن از سوی کمیته امداد و بهزیستی هم به طور همزمان ندارند .

وی گفت: در سال گذشته ۲۵۷۱ سبد غذایی در ۷ نوبت به مبلغ بیش از ۸ میلیارد ریال  بین خانواده های زندانیان تحت حمایت انجمن  تهیه و توزیع شد .

جوادی افزود: در سال ۹۸ در کنار سبد غذایی، کمک هزینه تحصیل فرزندان به میزان  ۱۳۰ میلیون تومان و کمک هزینه سکونت خانواده ۲۰ میلیون ریال  نیز پرداخت شده است و بیش از ۳ میلیارد ریال کمک نقدی به زندانیانی که کسی را برای ملاقات و حمایت ندارند و همچنین به خانواده های نیازمند  زندانیان و در سال ۹۸ نیز برای افطار و اطعام زندانیان و خانواده های آنان  به مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با بایان اینکه  جمع کل مبلغی که در سال ۹۸ انجمن حمایت از خانواده ای زندانیان برای خانواده های زندانیان هزینه کرده است  نزدیک به ۱۴ میلیارد ریال بوده است، از افتتاح حساب بانکی متمرکز توسط خانواده های زندانیان خبر داد و گفت: در سال جاری به دلیل شیوع کرونا  کمک های غیر نقدی به خانواده های زندانیان منتفی شد و همه خانواده ها با ارائه شماره حساب خود به انجمن حمایت از خانواده های زندانیان، کمک های نقدی به حساب شان واریز می شود ضمن اینکه از حضور چهره به چهره و مسائل و مشکلات مربوط به آن هم  خودداری می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست