• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۵
  • شناسه خبر: 17352

متوسط مصرف انرژی در بخش صنعتی بیش از شاخص کشوری است

پیام ملّت-مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه متوسط مصرف انرژی در بخش صنعتی زنجان ۵۲ درصد است گفت: استان زنجان از نظر مصرف انرژی در بخش صنعتی در کشور شاخص است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علیرضا علیزاده در نشست خبری پیک مصرف تابستان با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۵ تعرفه عمده خانگی، تجاری، عمومی، صنعتی و کشاورزی در شرکت توزیع برق وجود دارد اظهار کرد: بخش صنعتی استان زنجان با تعداد کمتر از ۱ درصد مشترکین، ۵۲ درصد انرژی استان را مصرف می کند. این درحالی است که متوسط مصرف انرژی در بخش صنعتی کشور حدود ۳۷ درصد است.

وی با بیان اینکه تعرفه کشاورزی با تعداد اندک ۱٫۹ درصد مشترکین، ۱۹ درصد انرژی کل استان را مصرف می کند افزود: دو تعرفه کشاورزی و صنعتی تعرفه مولد هستند که منجر به ایجاد اشتغال و کسب ثروت برای این استان می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به اینکه بخش خانگی با ۸۰ درصد کل مشترکین، ۱۸ درصد مصرف کل انرژی را به خود اختصاص می دهد، ادامه داد: بخش تجاری۱۳ درصد کل مشترکین را به خود اختصاص داده و ۵ درصد انرژی کل استان را مصرف می کند. این در حالی است که بخش عمومی ۳.۶ درصد مشترکین را به خود اختصاص داده و ۵ درصد کل انرژی استان را مصرف می کند. امید است که حجم زیادی از انرژی صرف مصارف مولد اعم از تولید، صنعت و کشاورزی گردد.

علیزاده با بیان اینکه فصل تابستان یا به عبارتی فصل پیک مصرف در راه است عنوان کرد: در همه نقاط کشور به علت افزایش دما در فصل فوق، استفاده از سیستم های سرمایشی به ویژه در مناطق گرمسیر و جنوب کشور افزایش خواهد یافت که عمده این مصرف به صورت مصرف سرمایشی خواهد بود.

وی با بیان اینکه نیاز است که همه تاسیسات ما هر ساله به ویژه نیروگاه ها افزایش یابد ادامه داد: هرسال باید سرمایه گذاری های بسیار کلانی صورت گیرد تا پاسخگوی نیاز مصرفی چند ساعته اواسط تابستان شود. لذا امسال سیاست های تشویقی خوبی در خصوص مدیریت مصرف انرژی در بخش های مختلف خانگی، صنعتی و کشاورزی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به اینکه امسال مشارکت صنایع در عقد توافقنامه جهت همکاری با توزیع برق افزایش یافته افزود: سال گذشته بر اساس توافقنامه های صورت گرفته با صنایع حدود ۵ میلیارد تومان به مشترکین صنعتی و صنعت پاداش داده شد اما امسال این توافقنامه ها افزایش خوبی یافته است. طرح ها به نوعی تدارک دیده شده است که لطمه ای به تولید به ویژه طی امسال که ملقب به سال جهش تولید است زده نشود.

علیزاده با تاکید براینکه برنامه ریزی به عمل آمده که از سیستم های خط گرم فناوری و کنتورهای هوشمند استفاده شود، افزود: همچنین مقرر شده است که ۵۰۰ کیلومتر از شبکه هوایی سیمی خود را به کابل خودنگهدار تبدیل کنیم تا از این طرق در جهت کاهش خاموشی، رفع حوادث و اتفاقات و داشتن کیفیت برق گام برداریم.

وی با بیان اینکه ما نسبت به راه‌اندازی دفاتر خدمات غیرحضوری نیز اقدام کرده‌ایم ادامه داد: به علت شیوع بیماری کرونا این دفاتر به صورت غیر حضوری و ۲۴ ساعته به مشترکین ارائه خدمت می دهند. با راه اندازی این دفاتر مردم جهت دریافت خدمات نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان خاطرنشان کرد: مشترکین می توانند با تلفن ثابت خانگی خود و با شماره گیری ۱۲۱ در کل کشور جهت گزارش حوادث اتفاقات و دریافت کل خدمات ۲۴ گانه اقدام کنند. در حقیقت هدف استراتژیک این است که با این اقدام میزان مراجعات حضوری مردم به صفر برسد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست